2019. november 23., szombat

Citrom és egyebek

Rendezgetem a régi anyagaimat. Ezt is jó régóta őrizgettem, most átolvasva állapítottam meg, van benne pár okos ötlet. Ha semmi dolgod nincs, esetleg nézz bele. Hátha....
 
Konyhai turpisságok:
Néhány konyhai ötlet, nem csupán kezdő háziasszonyoknak: 


Mivel van ebben a szövegben egy javaslat, ami a citrommal van összefüggésben (héj lereszelve, fagyasztva) - kérdezném, aki ezt most itt olvassa, mit csinál a citrom héjával ? Mert én (fájó szívvel), de mindig eldobom. Annyi rosszat hallottam a vegyszerezéséről, ill. annak ártalmáról, hogy nem merem használni. Nem hiszem/tudom, hogy alapos mosással ezt a permetezést le lehet mosni.
Igaz, ez mindenféle héjasan fogyasztott gyümölcsre is áll(hatna), hiszen biztos vagyok benne, hogy ma már nem létezik olyan gyümölcs(zöldség), amit nem kezelnek valamilyen vegyszerrel. 
Hmmm. Veszélyes élni...

https://www.hazipatika.com/taplalkozas/zoldseg_gyumolcs/cikkek/citrom_kicsit_sarga_kicsit_savanyu_de_a_mienk_lehet/20070110111157

6 megjegyzés:

  1. Citromot általában felhasználás előtt előbb forró vízbe majd hidegbe áztatott. Levét mikor kifacsarom a héját lefagyasztom és így használom fel reszelve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom megmagyarázni, miért van fennem ez az idegenkedés (félelem?) a citrom héjától. Lehet,hogy eltúlozták a vegyszerezésről szóló híreket ? Nem tudom.....Én nem merem használni.

      Törlés
  2. A vegyszerezős téma miatt nem is veszek citromot sem, gyarló módon citromlevet használok, de aránylag magas citrom tartalmút. Ritkán van nálunk szükség rá, teába sem sokszor teszünk, másba meg egyáltalán nem. Nem fogyasztunk citromos dolgokat. Az egyik volt munkatársam egyszer megkínált kandírozott citrom- és narancshéjjal. Finom volt, de Én nem készítettem el, nem is fogom mert nem lenne rá igény, és nekem sem kell annyira, hogy maceráljak vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az u.n. citromlevekkel azt hiszem az a baj, hogy minimális valódi citrom van bennük. A kandírozott gyümölcsöt pedig épp azért, amiért a citrom héját nem reszelem le, meg nem enném - pedig hát.... ki tudja mennyi ennél "károsabb" dolgot meg gondolkodás nélkül megeszem...
      Áh, bolond egy világ ez.

      Törlés
  3. Az ALDI-ban, LIDL-ben lehet kapni kezeletlen citromot. A csomagolásán is rajta van, hogy a héja emberi fogyasztásra is alkalmas. Nem szeretem semmiben sem a reszelt citromhéjat. A citromlevet használom ízesítésre (citromos víz, almaecet, sütök citromos kekszet teához, stb). Viszont kifacsarás után beteszem a fagyóba, s gyümölcslevesek főzésénél használom, vagy a vízcsapot jól "körbesikálom" vele.
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még nem fedeztem fel a boltban "kezeletlen" citromot, bár nem is kerestem.Túl sok mindenre amúgy én se használtam ( nagyon régen még süteményekbe került) - de különösebben nem érzem a citromhéj hiányát. A "biocitrom" meg valószínű jóval drágább a "kezeltnél" - így hát továbbra is megleszek citromhéj nélkül.

      Törlés