2019. november 27., szerda

Müzlis, vagy amerikai süti

Most aztán már nem lehet az a kifogásom, hogy a kis konyhámat felforrósítja a gáz-sütő... Sőt... Innen melegítettem egy kicsit a középső szobát és ráadásul hosszú szünet után, süti illata is érezhető....
Nagyon visszafogtam magam az édességek (liszt, cukor) terén, sütit se készítettem nagyon régóta. Most viszont csináltam egy nagy adagot, ezt aztán el lehet majszolgatni minimum újévig. Ez a süti egyszerű és ha elég sokat csinálsz belőle, meg ha nem  falod fel egy hét alatt, akkor jó sokáig kitart/eláll.
(Az alábbi receptnek én most a háromszorosát sütöttem, ez 3 nagy tepsinyi mennyiség lett.)
Egyébként nálam két néven is szerepel, az egyik neve az,  ami megmagyarázza, hogy miből áll, az a "müzlis süti" - a másik neve: amerikai sütemény. Ugyanis hajdanában az egyik kolléganőm Amerikában tanuló lánya hozta és terjesztette el a munkahelyemen. (Atyaég, most számolom,  ezek szerint minimum 25 éve sütögetem ezt a sütit. Szóval nálam/nálunk sikere volt/van.) 


Müzlis, vagy amerikai  süti

30 dk. zabpehely
15 dk. liszt
10 dk. cukor 
2 cs. vaníliás-cukor
1 cs. sütőpor
csipet só
Ízesítés: kakaó, dió, kókuszreszelék, mogyoró, mazsola, vagy ami még eszedbe jut …
(Ezeket az anyagokat száraz állapotban egyenletesen elkeverni.)
Majd:
15 dk. vaj /Rama/
3 egész tojás
Jó alaposan összegyúrni a masszát, majd  egy evőkanálnyit kiszedni belőle, gombóccá gömbölyíteni, majd ellapítani a két tenyered közt.

Vajazott, lisztezett, vagy  sütőpapírral bélelt tepsiben, szárítva/lassan/ sütni.
Fém sütis-dobozban sokáig eláll.

(Tudom, ez valahol régebben már felkerült a blogba, de hátha nem olvasta mindenki, vagy nincs kedve visszakeresni.... )

Összekeverve

Szétlapítgatva

Készre sütve


 
Akiknek régen ilyent sütöttem, már se nem olvassák a blogot, se nem kérnek sütit.... 😔

 

10 megjegyzés:

  1. Jó kis recept finom lehet, váljon egészségedre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ! nem nehéz elkészíteni és ami fő, sokáig eltartható.

      Törlés
  2. Imádnám - ki is próbálom a 7végén

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Email címre sajna nem tudok küldeni :-) - Még...De talán egyszer még ez is lehetségessé válik.

      Törlés
  4. Én is kéreeeek! Dobj belőle, nyitom az ablakot!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit messze vagy -a vándormadarak meg már délre szálltak, szóval vagy bejössz érte, vagy csak nézheted :-)
      De komolyan, mindenkit rábeszélek a kipróbálására, nem komplikált elkészíteni és igen sokáig eltartható (ha nem eszitek meg hamar...)

      Törlés
  5. Kicsit olyan optikai csalódások első ránézésre ezek az amerikai stílusú sütemények, bárhol látom őket, mégis meglepően omlósak. Amikor a Pennyben vettem hasonlót, azt hittem, amikor megláttam, hogy beletörik majd a fogam, olyan kemény lesz, de nem.
    Magamtól nem készítettem sosem, mert egyébként nem vagyunk édesszájúak, ezért (szökőévente egyszer) inkább megveszem. Jól néznek ki így képeken a Te süteményeid. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a süti inkább a "keményebbek" közé tartozik - valószínű mert sokáig kell sütni (szinte szárítani) - viszont pont ezért áll el igen sokáig.
      Én azért szeretem, mert ha rám jön az édesség-kívánás, akkor ebből egy max két db. elegendő.

      Törlés