2020. január 31., péntek

Nyári terveim

Ide teszem a bejegyzésem elejére, amit "Lélekajtós" barátnőmtől kaptam - ezúton is köszönettel:
http://utajovobe.eu/hirek/elelmezes/2767-50-kilo-krumpli-fel-negyzetmeteren-a-nagy-atveres

Naszóval - ezek után azért olvassátok el, amit én írtam - aztán mindenki csináljon azt amit jónak lát ! 😀

********************************



Lehet, hogy ezt kipróbálom, mert akár még praktikus is lehet az alábbi cikkben írt ajánlat:
http://zoldujsag.hu/egy-modszer-amihez-21-gumo-kell-es-meglesz-belole-a-csaladi-szukseglet-119268

Most már a kérdés csak az, hogy megéri-e nekem az amúgy is parányi kertecskémből 1 m2-et elvenni... (pár szem krumpliért, amit amúgy a piacon, vagy bárhol és bármikor megkaphatok...) De kíváncsi vagyok és ha nem is 1, de fél m2-en talán tényleg megpróbálom... vagy legalább néhány szemet eldugdosok, mert érdekelne, működik-e ez a dolog ?
Remélem a föld alá nem tudnak beférkőzni ezek a szemét büdösbogarak, de ha idén is olyan invázió lesz, mint tavaly, hát drasztikus módszerekhez fogok folyamodni, akármennyire is utálom a permetezést...



 
Amúgy azon is gondolkodtam, hogy a következő nyáron az u.n. "kerti" virágok helyett megpróbálok "mezei" virágmag csomagot venni (lehet kapni) és azt elvetni. Szeretnék  ugyanis a méheknek segíteni. És tervezem egy olyan nádszálakból épített méh/darázs fészek "alkotását", amire már tavaly is gondoltam, - csak aztán nem lett belőle semmi.
Ezen az oldalon    https://utakerthez.hu/blog/rovarhotel/  nagyon sok jó és egyszerűbb tipp is van, miképp ill. milyen rovarszállásokat lehet építeni.

Azért egy ilyent is elfogadnék.....😀

Csak jönne már a tavasz... Nekem ugyan nem hiányzott a tél, de igen sokszor gondoltam rá, hogy a "Természetnek" egész biztos nem jó ez, hiszen vége a januárnak, csapadék hosszú ideje szinte semmi...Nem tudom mi várható...

(Persze, tán szerencse, hogy nem tudom...)




14 megjegyzés:

  1. Olyan sok minden van már a fejemben, hogy mit fogok csinálni, ha az idő engedi :) már mennék ki a kertbe, persze dagonya sár az egész, úgyhogy még tényleg csak tervezgetés szintjén van minden. Jó még rágondolni is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én idén megpróbálom egy kevés trágyázással javítani a földemet - hááát, ilyent még nem csináltam, csak reménykedem, hogy sikerülni fog. (Nem tudom minden évben az összes rekeszem teljes földállományát kicserélni - és tavaly valahogy nem voltam elégedett a vásárolt virágföld minőségével...)

      Törlés
    2. Az is felhígult, meg kell nézni honnan veszed. Szerintem kertészeti szakboltok csak megfelelőt árulnak.

      Törlés
    3. Bizony, így igaz ! Mert ugye, miért csodálkozom, ha egy nagyáruházban vett virágföld ócska minőségű. Gondolhatod, mit kaptam a kertész barátnőmtől. Csak hát "a zárak" !!!!!
      Nagyon nem mindegy, amikor több zsáknyi föld megvásárlásáról van/volt szó....

      Törlés
  2. Próba szerencse ha van helyed miért is ne? Valahogy most én is felgyorsítottam magamat mert már árvácska magokat elszórtam cserépbe amit az ablakba tettem, remélem tudok majd ültetni belőle a teraszra mikor eljön az ideje:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is gondolkodtam a nyári virágmagok (büdöske, vinca, petúnia) palántázásán, de még nem mertem hozzáfogni. Pedig lehet, nem érdemes sokáig várni, mert talán egy jó hónap múlva már ki is ültethetném...

      Törlés
    2. Tavaly korán ültettem ki palántákat vagy kis növényeket. Korán volt, jött rájuk a hideg. Nem szerették. Nehéz okosnak lenni ebben a követhetetlen időjárásban.

      Törlés
    3. Ezért halogatom én is a dolgot - adtam még magamnak (meg az időjárásnak) két-három hetet, aztán majd meglátjuk...

      Törlés
  3. Szerintem jó ötlet, próbáld ki! Nem hiszem, hogy ennyire fel kéne turbózni a dolgot,mint ahogy leírják. Én félbevágott burgonyákat is szoktam ültetni, jó, ha olyat veszel, ami már csírázik. Tápszerekkel megkínálhatod, nyilván egészségesebb lesz. Jó játék és egy kis izgalom, hogy lesz-e, mennyi lesz, stb. A méheket is kényeztesd! Most már jó lenne, ha elmaradna a tél! Félek, később jön, mint gondolnánk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fél krumplit ? Na, erre aztán nem gondoltam volna. Amúgy a csírázással nincs gond épp ellenkezőleg. Nem merek nagyobb mennyiséget vásárolni, olyan gyorsan kicsírázik. Az egyetlen "csírázás-késleltető" az alma. A krumplik mellet mindig van egy-két alma - az jelentősen lassítja ezt a folyamatot - akármilyen hihetetlen is. Nem én találtam ki...

      Törlés
  4. Mint "nylonparaszt"... örömmel olvastam a terveidet,- (szerencsés,hogy nem említetted,hogy majd még komposztálni is akarnál... (mini méretben) - ahogy egy ismerősünk új próbálkozása az. (Szót sem, a cserépbe meg szabad földbe ültetett paradicsomjáról.) Természetesen,ki-ki tegyen azt,amit jónak gondol. (2) Nekem valahogy bőven elegendő az évente - vagy 2 hétig tartó "méh invázió"- a vadszőlőn. Nagyon örültem, amikor a darazsakat is sikerült "eltávolítani" a padlásról. [ Nem tudom, mennyire vagy allergiás a "csípéseikre"... jegyzem meg halkan. ] - ( Aztán ne feledjük a medvehagyma témát sem ! :-) - remélem, az idén előbb kibújik ? (otthon) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem nem zavarnak a méhek (igaz itt nincsenek gyerekek soha) - és ez a dolog pár hét alatt "elmúlik" - én téli szállást szeretnék nekik készíteni. Igaz, ahhoz meg kell érni a következő telet. Ha lesz....
      A medvehagymának még semmi nyoma. Talán ő tudja, hogy lesz még hideg ?

      Törlés
  5. Ilyen rovar hotelt lehet én is megpróbálok eszkábálni, mert rengeteg nádam van minden évben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem az a legegyszerűbb, bár nekem van valahol egy szétesőben lévő madáretetőm is, talán azt is át lehet majd alakítani. Ha szükség lesz rá...Ha lesz még tél valaha is...
      Tegnap megjelent nálam egy lepkeszúnyog. Meg vagyok döbbenve...

      Törlés