2022. február 15., kedd

Ez a kisaranyos az idei győztes

 Az év emlőse:

2012 óta védett állatfaj, pénzben kifejezett értéke 25 ezer forint

"......a védett törpeegér – a legkisebb rágcsálónk – mindössze annyit nyom egy levélmérlegen, mint egy zacskó sütőpor. Tudományos neve, a Micromys minutus is 10 és 15 cm közötti, apró termetére utal, bár ennek is a felét önmagához képest hosszú farka adja. Az egér háta vörhenyes barna, oldala világosabb, míg hasa egészen fehér.

A törpeegér elterjedése és állománya Európában visszaszorulóban van, elsősorban a magaskórós mezsgyék, vízparti nádasok, a cserjés erdőszélek és a sűrű sövények számának, kiterjedésének csökkenése miatt. Ezért is esett a választás az idei évben e kevéssé ismert fajra, a döntés lehetőséget ad arra is, hogy sérülékeny élőhelyeinek védelmére is felhívják a figyelmet....

https://sokszinuvidek.24.hu/viragzo-videkunk/2022/02/14/ev-emlose-2022-torpeeger/


6 megjegyzés:

  1. Tényleg egy csodaszép kis állat. Én a 70-es években láttam egy törpeegér kolónia vonulását a Kaszálya patak árterében. Amikor meséltem róla a család el sem hitte, hogy van ilyen, szerintük biztos otthonról elszökött törpehörcsögöket láttam. Aztán később gimnáziumban jöttem rá, hogy ez a törpeegér volt, csak én láttam a családban először...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se láttam még - nagyon aranyosnak tűnik - de nem biztos, hogy szeretnék velük együtt lakni :-)

      Törlés
  2. Eddig még nem is hallottam erről a kis aranyos egérről, mint egy kis játék figura:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem ismertem és nekem is az jutott eszembe, hogy pont olyan, mint egy kis plüs-egér :-)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Milyen sok mindent nem ismerünk - pedig ők is itt élnek a Földön... És ilyenek is vannak köztük....

      Törlés