2009. július 12., vasárnap

"Kérjetek, és adatik..."

Kóborlok össze-vissza néha a neten. Pár napja nézegetek egy oldalat / http://ujmedicina.hu/ /
amiben sok érdekességre bukkantam. Innen aztán tegnap este átnavigáltam egy másik lapra. Bevallom, nem értek én egyet az ott leírtak minden részével, csak véletlenül kimazsoláztam egy témát - amin aztán rendesen elmerengtem. Olyannyira, hogy még valami ilyesmivel is álmodtam az éjjel. Nem mondom én, hogy el kell hinnetek, de elolvasni érdemes, és ki tudja, talán elgondolkodni is lehet kicsit rajta.
Ne segíts ha nem kérik
"……………legtöbbször magunkat szívatjuk és nem valós a segítőszándékunk. Illetve mégis az, csak másként. Ez az amikor, megint csak nem vállalunk felelősséget a szükségleteinkért. Magyarul: szükségem van az elismerésre, figyelemre, stb. aztán ezért nyomulok, hogy hadd segíthessek már ! Mert amikor segítek és elismernek, akkor szeretve vagyok. És itt van a kutya elásva. A szeretet. Nagyon nagy szükségünk van rá. És mindig tenni akarunk érte valamit, hogy kiérdemeljük. Na de miért akarunk érte tenni? Mert nem hisszük el, hogy szerethetőek vagyunk. Oké, de mikor vesztettük el a szerethetőségünk hitét? Akkor eszerint volt? – bizony volt. Úgy születtünk. De akkor mit lehet tenni? – Fel kell oldani és ezzel a rabságunktól fogunk búcsút venni. Meg kell keresni a múltban azt a pillanatot, amikor történt valami, ahonnan úgy érezzük, hogy tennünk kell valamit azért, hogy szeressenek bennünket. Majd’ összes megfelelésünket ezért tesszük és nem szabadon választásból…………." / http://www.sziakademia.eoldal.hu/ /
Amit én ehhez az egészhez még hozzágondoltam, hogy jó, ne segíts kérés nélkül. De ! De mi van akkor, ha az illető rászorulna ugyan a segítségre, de olyan hülye, /mint pl. én/ hogy többnyire előbb meghal, mintsem segítséget kérne.
Ja - hát az haljon meg, mert életképtelen.
Kérni is tudni kell.
/Kép: régi, nem tudom honnan./

6 megjegyzés:

  1. Ebbe most jól belenyúltál, Nékem egy kicsit agymosásnak tűnik az egész. Véleményem az egészről: Ha hagyatkozol a érzéseidre, a megérzéseidre ( tudod az a bizonyos hatodik )az empátiádban és először is magadban akkor nem kell hogy kérjenek és nem kell hogy kérj!!!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem ezek a dolgok maguktól is alakulnak.
    Kybával teljesen egyetértek.

    VálaszTörlés
  3. ( Valahogy nem sikerült kommentelnem - lehet,hogy jobb is ?- most csak annyit, hogy szokásom mondani : "amiben nem hiszek, az attól még létezhet! - stb.) Így aztán - bár ezt-azt összeolvastam pl. a "hatodik érzékről" is - esetleg itt van ez :
    http://www.paramedica.hu/200412/16_erztekszerv6/index.htm (vagy Googleben keresni " hatodik érzék ")
    Na, lássam !- sikerül-e ezt elküldeni ?

    VálaszTörlés
  4. A blogtémához : (bár ismétlés)
    Szerb Antal / naplójegyzetek (1914-1943) [ könyv]
    "Borzasztó, hogy mindenki szeret engem, helyesebben: jóindulattal viseltetik irántam,és senki sem szeret igazán, ahogy kellene. Mindenkinek valaki vagyok és senkinek sem a mindene." -
    (Mellesleg célozgattam rá : "jó-e" (este) elalvás előtt netezni ?- ) :-) :-)

    VálaszTörlés
  5. Hogy születésünk pillanatától (?) szerethetőek lennénk ?- és,hogy mit/mikor és hogyan "vesztettünk el?"- hát... éppenséggel lehet rajta "agyalni" - meg "múltba visszatekinteni" - stb.
    (Bár a te esetedben a következő "nem áll fenn" ) > pl. van "szakirodalma" annak, ha valaki pl. "nem kívánt" gyermekként születik! - lehet, hogy élete során soha nem is sejti, hogy sok minden "eldőlt" akár a legelső percekben. Persze, magam is mondom : nem kell mindent elhinni. Tegnapi tv.műsornál maradva : (nem mintha túlzottan érdekelne)- de jó kérdés, hogy a "béranyaságnak" - a későbbiekben - milyen "rejtett hatásai" lehetnek ? -
    **********************************************

    VálaszTörlés
  6. Na, akkor "bloggerek!" - Előkészíteni a "nylon otthonkát"... ffi.-ak esetében a "klottgatyát!" - mert (állítólag) "hőség" van bejósolva... ( keddtől ?)- így aztán gyorsan ide :
    2009.29.hét (páratlan!)
    Fotó : Garaczi László (!)
    Idézet : "A teraszról átteszem székhelyem a presszóba, nyugi van, nem lapoz a könyvbe a szél." [MetaXa]
    (Garaczi L.- - posztmodern lenne (?) - ill. tényközlés : minden (eddigi) könyvét olvastam !
    Na, az "ünnepek" -és "megemlékezések"
    13.hétfő : 1894 Isaak Babel
    14.kedd : +2003 Janikovszky Éva
    15.szerda : 1900 Passuth László / +1904 Anton P.Csehov
    16.csütörtök : 1888 Török Gyula / +2000 Petri György
    17.péntek : 1888 Füst Milán / 1925 Nagy László / 1956 Garaczi László / 1959 Kovács András Ferenc
    18.szombat: 1932 Kertész Ákos / 1937 H.S.Thompson / 1952 Forgách András / +1988 Szentkuthy Miklós
    19.vasárnap : 1879 Móra Ferenc
    ***********************************************
    Hát... ki-ki döntse el, kitől/kiktől olvasna... ill. kiből/milyen érzéseket vált ki ezen nevek olvasása.... csak tőlem ne várjon senki sem "tanácsot!" .... (egy kis Isaak Babel ?.... )

    VálaszTörlés