2009. július 14., kedd

Gépjárműadó 2. fejezet

Idézet az egyik általatok ajánlott jogi tanácsadói szövegből: „….A gépjárműadót az adott évre nem bontják meg, azt annak kell fizetnie, aki január elsején tulajdonos. Természetesen a….. forgalomból kivont gépjárművekre más szabályok vonatkoznak……...” Köszönöm a sok tanácsot, alaposan körüljárva a témát se sokat változott a véleményem, vagyis a véleményem egyáltalán nem változott, ez nem egy korrekt dolog! A Trabi az én tulajdonomban volt január elsején, tehát akármikor is adom el az év közben, az egész évi adót nekem kell fizetnem. MIÉRT ? Ha szabad kérdeznem ? A Suzukit kivonták a forgalomból és amikor megvettem, újra forgalomba helyezték. Ezt közben kiokoskodtam, mert a befizetésre kötelező határozatban ez a mondat olvasható: „A forgalomba helyezés időpontja 2009.05.20.” Tehát nekem a vásárlás napjától az év végéig kell fizetnem az adót. Feltehetőleg az első tulajdonos a kivonás napjáig, vagy az első félév végéig kifizette az adót. Mondjuk ez még rendben. De változatlanul kérdem, miért nekem kell fizetnem az eladott kocsi után /is/ ???? Áh, vagyis nem kérdezem… Inkább figyelmeztetek mindenkit, spórolja meg magának azt a dühöngést, ami elrontotta az én tegnap napomat. Vegyétek tudomásul, ilyenek a magyar törvények és pont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése