2008. szeptember 5., péntek

Életem csúcsán



Rövid beszámoló a 20 évvel ezelőtti, sorsfordító 9 napról. /Mazsolázás a naplómból/
Szinte semmit nem ad vissza se az eseményekből, de az érzelmekből aztán végképp…Mégis szükségét éreztem a kerek évforduló kapcsán itt megörökíteni legalább a száraz tényeket. Ezért érdemes volt élnem.  


1988.szeptember 1. Ma este mindent becsomagoltam, az előre elkészített lista szerint.  

1988.szeptember 2. Gyönyörű napfényes időben, délután 2-kor indultam. A munkahelyemről három kollégám lejött velem a kocsihoz, sokáig integettek. Ez jólesett. Arra gondoltam, ha nem jönnék vissza ők lennének a utolsók, akik láttak… 16.30 érkezés Szlatinára Sanyi bácsiékhoz, evés, alvás itt.  

1988.szeptember 3. Indulás fél 7-kor, Varasd, Ptuj, Boh.Bistrica, sosem feledhető kávé Kranjban, Bled, Bohinj, Stara Fuzina, Sport Hotel, turistaház keresgélés, tervtől eltérően szállás Uskovnicán. Az éjszaka csodái. /Hogy is lehetne ezt az éjszakát leírni ? Sehogy…/ 1988.szeptember 4. Indulás ¾ 7-kor. Kocsi Rudnio Poljen marad egy erdőszéli nagy parkolóban. /Nem izgultam, hogy 2 napig „gazdátlanul” fog ott állni./ Igencsak kemény hegymenet a hágón át a Tosc oldalába vágott szerpentinig. Délben elérem a Vodnikov dom-ot. Úgy döntök, itt alszom és „akklimatizálódom” /1805 m/.  

1988.szeptember 5. Indulás ¾ 7-kor. Sziklákon küzdöm át magam, se kötelem, se beülőm, de minden sikerül. Lassan elmaradnak még a kúszófenyők is. Murvássá és egyre meredekebbé válik az út. Birkák jönnek velem szemben. Mit ehetnek ? Fű is alig van itt. ½-10 re érek fel a Planika dom-hoz /2408 m./ 9.37 indulás a csúcsra. 11.22 fenn álok az Aljazev stolp-nál. /2867 m./  
Itt egy regényt kellene beszúrnom – de természetesen nem teszem. A szó valódi és átvitt értelmében „AZ ÉLETEM CSÚCSA” volt ez. ½ 4-re visszaérek a turistaházhoz. Itt alszom egy 54 éves angol nővel egy szobában, aki szintén egyedül jött fel… Milyen az este, az éjjel és milyen a hajnal ebben a magasságban ? Nem tudom én azt leírni….  

1988.szeptember 6. Indulás ½ 7-kor, Rudno poljera, a kocsihoz érek ½ 2-re. Alvás Zrornje Gorjeban egy panzióban, örömteli hazatelefonálás, hogy sikerült ! /...élve megúsznom.../ Még délután Radovna völgy, Krma völgy, Vrata völgy.  

1988.szeptember 7. Bled – ide, akkor, - nem kellett volna bemennem… 1988.szeptember 8. Indulás haza ¾ 8-kor Loibl hágón, Ausztrián át, többször megállva és a tájban gyönyörködve Zalaegerszegre érek, itt alszom.  

1988.szeptember 9. Indulás ½ 9-kor érkezés Pécsre 13.50-kor.

Ezek itt fentebb csak "szavak"  itt alább meg csak "képek"... 
Hogy mi van a  szívemben, agyamban, az nem látható. 
Sajnos. 

Uskovnica
  lső éjjel itt aludtam, Uskovnica dom /turistaház/:






 
Kilátás a turistaház előtti rétről

Felfelé a Tosc hágóhoz




A Vodnikov dom

.A Vodnikov előtti/alatti völgy

Planika dom
.
Kapaszkodni kell....


A CSÚCSON

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése