2011. december 23., péntek

Karácsonyi meglepetés


„Egy  váratlan, és csaknem hihetetlen, de nagyon jó fordulat köszönt a Bika jegyűekre a mai napon. Füleljen a telefoncsörgésre, nehogy elhalassza a sorsdöntő hívást! Érzelmi téren is örvendezhet, mert sok szeretetben, melegségben lesz része. – Ezt olvasta fel tegnap reggel nekem a barátnőm a telefonba, felhívva a figyelmemet, nehogy „elrohanjak” a mára ígérkező szerencsém mellette…Nem érdekelnek a horoszkópok, nem sokat tartok róluk,  amióta meg olvastam, hogy a csillagok nem is úgy állnak/álltak régen, mint ahogy hisszük, azóta aztán végképp nem foglalkozom a dologgal.

A tegnap délutánra nagynénim karácsony előtti meglátogatása volt betervezve, el is mentem. (84 éves egyedül él, egy panel negyedik emeletén. Teljesen önellátó, tényleg csak ritka esetben kéri a gyerekei segítségét. Ezt csak úgy zárójelben jegyzem meg, tán kicsit irigykedve, mert ha már sokáig él az ember, akkor így kellene…) Mutatta a legkisebb unokája fényképeit, s ezzel valahogy a fotókra terelődött a szó. Egyszer régebben kaptam már tőle egy csomó régi családi képet, de azok között inkább oldalági rokonok voltak, többségüket szinte nem is ismertem, vagy csak meséből, netán egy-két találkozásból. Egy családi fotót akkor, amikor erről írtam, meg is mutattam itt a blogban, aki rendszeresen olvas, tán emlékszik  rá.

Most rengeteg fényképet próbáltunk téma szerint összerendezni és egyszer az egyik borítékból kiesett ez a kép:


Meg kell valljam, nagyon erős akaratra volt szükségem, hogy ott azonnal sírva ne fakadjak. (Itthon aztán bepótoltam…) Mert ezen a képen már én is rajta vagyok, rajta a még ép, egész családom, az utolsó olyan fotó, amin mindenki rajt van. SOHA többet nem készült ilyen kép, és ez a fotó a napokban volt épp 60. éves… (Rajta a dátum: 1951.XII.9.)
Kell ennél szebb ajándék ? Nem, nekem bármit adhat most bárki, ennél többet, szebbet biztos nem tud adni. A múltam egy picurka darabja. Habár konkrétan az  eseményre (unokaöcsém keresztelője) nem emlékszem, de a képről azonnal felismertem a nagynéniméknek azt a szobáját, ahol a fotó készült, abban a lakásban, melyből több mint 40 éve elköltöztek.
A 3 kisgyereken és a pólyást tartó nagynénimen kívül már senki sem él.
Néztem, elnéztem magam, a csodálkozó nagy szemeimmel, a picurkát kidugott nyelvemmel, (mintha már akkor is a világra öltenék nyelvet ?) épp 6 éves vagyok. Istenem, ekkora kisgyereket már iskolába küldtek  ? Hiszen ez még egy baba !
Emlékszem a nehéz vastag függönyökre, a hajdani 5 szobás belvárosi polgári lakásra, melyből 2 szobát elvettek a családtól, és mást költöztettek bele „azokban” az években. A nagynénimék hálószobájában lévő hatalmas kétszárnyú ajtó mindörökre bezáródott a hátrább lévő szobák felé. Ott az öreg varázsszemes rádió, nagynénim anyukájának (a pólyás mellett jobbkéz felől ül) a szobájában készült a kép. Az ágya fölött olvasólámpa, vastag perzsa és kereszt a falon. Nagynénim másik oldalán szépmosolyú drága nagymamám ül,  51 éves, amikor a kép készül, s olyan, mint egy szépséges fiatalasszony.  Mellette anyám, ölében öcsémmel szinte a nagymamával egyidősnek tűnik. A férfiak: nagyapám, nagynénim öccse, nagybácsim, apám.
Nos, tegnap volt az én idei karácsonyom…mindenféle díszcsomagolás, csengő, lametta, csillagszóró, sőt, karácsonyfa nélkül….

Mindenkinek ehhez hasonló szépséges meglepetést, kellemes ünnepet kívánok !

5 megjegyzés:

  1. Megint elég sok időt elvesztegettem, mert a neten sem,de a könyvekben sem nagyon találtam meg amit kerestem volna.
    Ilyesmiket : Ahol készült a fotó, az egy egyemeletes lakóház volt, 1870 körül épült,gyámköves ablakkeretekkel. Bár vagy 40 éve nem jártam arra sem, emlékszem a "bonyodalmakra" - (a PécsTv videot nem találtam meg, pedig anno láttam) Újságcikk címe : A mélyben folyó patakra tervezték a házat az Anna utcában. (Google)
    Nem tudom, hogy napjainkban mit építettek a helyére.
    [Más : Zelesny Károly (híres pécsi fényképész, 1848-1913) -abban a házban volt műterme.]

    VálaszTörlés
  2. http://www.bama.hu/baranya/kozelet/a-melyben-folyo-patakra-terveztek-a-hazat-az-anna-utcaban-151595


    érdekes cikk, gondolom, felépült a társasház.. majd megnézem...

    VálaszTörlés
  3. Tényleg Te kaptad a leggyönyörűségesebb karácsonyi ajándékot. Az ilyen sírás a lelki nagytakarítás. Nagyon nagy szükségünk van rá.

    VálaszTörlés
  4. Olyan ajándékot kaptál amit kevesen mondhatnak magukénak.
    Az érték benned van amit most megosztottál velünk. Köszönöm.

    Bizony van olyan, kínálkozik a lehetőség és elmegyünk mellette!
    Áldott szép Karácsonyt!

    VálaszTörlés