2011. december 21., szerda

Nincs szerencsém a Kodállyal…



 Tegnap estére meghívást kaptam a Kodályba a horvát nemzetiségek karácsonyi ünnepi estjére. Örültem, mert a drávasztárai emlékeim, ottani barátaim  miatt kedvesek számomra a horvátok, dalaik, népviseletük.
Az „első félidőben” nagyon élveztem a műsort, a Vizin zenekart, a Tanac ének és táncegyüttest. Büszke voltam, hogy ifjú hallgatótársaim meg tudták különböztetni viseletük alapján az előadókat, kapásból tudták, hogy a bütykös harisnya, derékban kötött szoknya bunyevác, a mell-alatt kötött szoknya, alatta hosszú fehér „ingruha” meg horvát viselet. Nagyon jó helyen ültünk, közel a színpadhoz. Szóval a szünetig pompás volt minden.

Aztán a szünet alatt valamit machináltak az erősítővel, és olyan elviselhetetlen hangerőre állították, hogy 20 perces szenvedés után felálltunk és eljöttünk – amit szívből sajnálok, mert biztos nem volt az se rossz, amiről lemaradtunk.
Egyszerűen nem értem, hogy miért van erre szükség ? Kétségtelen, elismerem, hogy nekem fantasztikusan jó a füleim (azt mondta pár hónapja az orr-fül-gégész, hogy sok fiatal örülne, ha ilyen tökéletesen hallana, mint én) – de hát ez esetben ez kifejezetten hátrány volt. A gyomrom remegett a hangerőtől, s a fejfájás kezdete előtt 5 perccel jöttünk ki. És ezt a hallgató-társaim is megerősíthetik, pedig hát ők diszkón nőtt fiatalok voltak.
Míg tavaly olyan helyen ültem, ami az én magasságomhoz adott lábbal kínosan kényelmetlen, szűk volt, most a fülem érzékenységével volt baj.
(Megjegyzem, nem az első eset, a zsinagógában pár évvel ezelőtt tartott Varnus Xavér orgonaestet csak befogott füllel bírtam végighallgatni.)
Valahogy nem tudja magát belopni a szívembe ez a Kodály….
Mellesleg a tavaly pislákoló oldalsó lámpát kijavították…

Így hát volt egy fél jó estém, meg egy fél bosszankodós…
De azt már sosem fogom megérteni, miért változtatták meg olyan drasztikusan a hangerőt ?

3 megjegyzés:

  1. Azt nem hinném, hogy megvennéd a PARTY PLUG füldugót (Google) - viszont esetleg egy munkavédelmi üzletben lennének (bizonyára) olcsóbbak.
    Füldugók

    VálaszTörlés
  2. Javítva
    Füldugók
    (megjegyzem, "aktív koromban" mi Bilsom vattát használtunk - mintha olyasmi is lenne a honlapon)
    A programot meg megtaláltam (elég nehezen) a Vizin együtt. honlapján. :-)

    VálaszTörlés
  3. Az operában a "kakasüllőn" ( ami az olcsó jegykategóriához tartozik ) lehet a legélvezhetőbben hallani az előadást.
    Lehet, hogy ha legközelebb mész akkor nem eset-hanem hang tanulmányt kell kérned, hogy élvezhetőbb legyen. Megjegyzem: valahogy a templomok akusztikája nem igényel hangerősítést.

    VálaszTörlés