2019. május 8., szerda

A legújabb keresztnevek...

...ajánlatok annak, aki névválasztás előtt áll és még nem olvasta:


Véget értek azok az idők, amikor minden második gyereket Bencének, Gergőnek vagy Máténak neveztek el. Manapság divat valamilyen “egzotikus” nevet adnunk a gyermeknek, és furcsa nevek közül lehet választani bőven, ugyanis évről évre egyre több hivatalos utónevet jegyeznek be. Ezek a nevek már köszönő viszonyban sincsenek a hagyományos, magyar nevekkel, viszont annál több török hatást érzünk például (talán a túl sok Szulejmán és Szultána árthatott meg).
Tessék böngészni, jó szórakozást!
 (Zárójelben magánvélemények vannak!)


https://www.nlcafe.hu/cimke/nevetes/page/2/

Asszunta (Mit mondott? Azt mondta? Mondom Asszunta! Értem én, hogy tájszólása van, de mi a neve?)
Asma (Majd kinövi, nekem allergiám volt sokáig...)
Babetta (Igen, egy motoron jöttem.)
Balzsam (De most komolyan: ez egy női név? És igen!)
Bolda (oldalbolda)
Britani/Britni (És ez kajak, így fonetikusan leírva! Britni Szpirsz, ó je!)
Búzavirág (El sem merem képzelni a becézését…)
Cezarin (Ez szerintem egy lázcsillapító.)
Cippóra (Eddig sima öngyújtót használtam, de aztán rátértem a Cippóra)
Citta (Kislányom, ne szórakozz, mondd ki rendesen hogy MACSKA!)
Csendike (Ne ordíccsá!)
Csinyere (Hogy mi??????)
Dafna (Bafna, de nem baffa meg fenki!)
Delani (Ez Melani, csak dáthás vagy!)
Della (Hallod, tudsz adni kölcsön?)
Dzsindzser (Így dzs-vel, kulturáltan!)
Ekaterina (Szeintem egy fúvós hangszer.)
Életke (Miii??? Életke! Neeeeeee! )
Emerika (Az Ámerika kérem, Ámerika, ne vagizzunk!)
Eudoxia (Az előtted van, hogy ezt 10 éves koráig tuti nem képes kimondani?!?)
Evetke (Na, végre egy normális név! )
Fadett (Opel Fadett)
Fahéj (Köszbammeg!)
Fiametta (Fiam, etta talvétát tett má rá a attalra!)
Filadelfia (Két bátyja van, Tekszasz és Messzecsúszett.)
Főbe (Az első pasija lesz a Főben járó “bűn”...)
Galamb ( Üdvözlöm, Kis Galamb vagyok! - Dehát maga randa és sovány, mire becézi magát?)
Hildelita (Ez aztán nőies! A sváb származású némettanár az apácarendben.)
Imodzsen (akinek az apja dodzsemes a Balatonon.)
Jáél (Nem, most nagyon ejfogjajt vagyok!)
Kalpavalli (Na ne, ilyen nincs! DE!)
Krimhilda (Mondd ezt egy 2 éves totyogónak! Becézve: Krimi)
Laksmi (Jó a kecód, itt laks, mi?)
Mikolt (Ez olyan nőies. Kimondottan. Főleg, ha Mikinek becézed.)
Múzsa (Szia, én vagyok a Múzsa. Pffff, nem vagy te egy kicsit beképzelt?)
Szulamit (Tegye fel a kezét, aki ilyen nevet adna a lányának!)
Uzonka (…. volt ma az iskolában? Ettél rendesen?)
Ünige (Ez olyan kis pocok szerű, nem?)
Vulfia (A farkas lánya… izé… fia!)
Zejnep (Ez valami képregényes káromkodás lehet…)
és végül
Zsinett (aki férfiasan tökéletes!)




14 megjegyzés:

  1. Huh, ez borzasztó. Annyi szép nevünk lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak azt nem értem, kik ülnek abban a bizottságban, ahol ezeket a neveket elfogadják ? Ép elméjűek ????

      Törlés
  2. Rémes! Akár ez a szó is lehetne egy fiúnév, nem? A krémes meg lánynév... Itt már mindenkinek elment az esze???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sajnos ez az érzésem - és még ha csak a nevek táján lenne ekkora káosz... De sajnos máshol, sokkal komolyabb témák esetén is van....

      Törlés
  3. A Wikipédiát segítségül híva:


    Az Asszunta latinból eredő olasz női név, jelentése: (a mennybe) felvett, mely Mária mennybemenetelének egyházi ünnepére utal (latinul: Assumptio in caelum Mariae Virginis) (Édesanyám egyik tanára volt a 40-es években „mater Asszunta”)
    Az Imogén angol eredetű női név, Shakespeare alkotta Cymbeline című drámája egy szereplőjének neveként. Valószínűleg egy Innogen nevű legendás alak nevét akarta használni, akinek neve a kelta, „lány” jelentésű inghean szóból ered, de a nevet rosszul nyomtatták ki és így terjedt el.
    A Mikolt bizonytalan eredetű régi magyar női név. Kézai Simon Gestájában ezt a nevet viseli Attila hun király felesége, akit más források Ildikónak hívnak. A név valószínűleg Kézai alkotása. Lehetséges eredete a bibliai Mikál (jelentése: ki olyan, mint Isten) vagy a germán Nikola.[2] Létezik Mikold írásmódú változata is. (Darabont Mikold, Erdélyben született jelenleg pécsi színésznő)
    Az Ünige ótörök vagy kun eredetű női név. Jelentése: megbízható. Az erdélyi magyarság, illetve az unitárius egyház körében használatos. Az Ünige név Makkai Sándor erdélyi református püspök Sárga vihar című regényéből származik (1934), amelyben a kun király menyét hívták így.[


    Gyanítom, hogy a többi közül is van jónéhánynak irodalmi alapja... Bár kevéssé hiszem, hogy az emberek ma olvasmányaik alapján választják ezeket a neveket... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak tátom a számat ! Zsaci, hogy te miket tudsz ...félelmetes. Be kell valljam, eszembe nem jutott utánanézni/keresni ezeknek a fura neveknek - inkább valami különcködésnek éreztem, ill. érzem. Csakhogy meggyőződésem, nem a neve, a tettei határozzák meg az embert...
      Azt is elfogadom, hogy a milliónyi körülöttünk végbemenő változás magával hoz(hat) ilyen igényeket is, t.i. hogy nem Mária meg István legyen minden gyerek. Bizonyára hozzá lehet szokni ezekhez is - és idővel senki sem fog csodálkozni egy bemutatkozáskor, ha magyar fülnek idegen nevet hall. Minen változik. Ez is.

      Törlés
  4. Mikolt Attila egyik felesége volt.Berni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, ezt írta Zsaci is.
      Hát ilyen szinten nem ismerem a magyar történelmet....

      Törlés
    2. Azt hittem Attila felesége Ildikó volt. Igazából olyan mélységekben nem érdekel a dolog, hogy utána nézzek.:) Manapság minél extrább egy név, annál izgalmasabbnak tűnik. Mindenkinek szíve joga gyermekének különleges nevet adni, de vajon mit szól a gyerek, ha felnő? Piroska nevű lányom nem szereti a nevét, lehet hogy a Mikoltnak jobban örült volna... Ki tudja!?

      Törlés
    3. Igen, pontosan ezt írtam Kavicsnak is, ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy majd a kritikus tinédzser korban (vagy bármikor) nem fogja átkozni szüleit a gyerek egy idétlen, nevetséges, egyáltalán nem normális keresztnév miatt....
      Na de ez a nagyravágyás rizikója. Van aki győz, van aki elbukik...

      Törlés
  5. Ez igen, a legtöbbet még sosem hallottam. Nem is baj. :-)
    Beugrott a Galambnak a vezetékneve lehetne Örvös... :-D
    Jó napot kívánok Örvös Galamb vagyok! ... Én meg Fila Filadelfia! ... Én meg Erős Életke! .... Én meg Hangos Csendike! .... Én meg Kemény Cippóra! .... Én meg Fekete Búzavirág! ... :-D

    Egyet azonban kiválasztottam, ez nagyon tetszik, a Bolda. Annyira az oldalboldára hajaz, a belőlem egy darabra, hogy ez igen tetszik. (Persze nem Oldal vezetéknévhez :-D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) :-) :-) csoda jó válogatás/összeállítás - kacagtam rajta - és arra gondoltam, bárcsak ennyi felesleges bolondság lenne a világban...Ezek ártalmatlanok - ha valaki ettől boldogabb lesz, lehessen. Véleménye meg ugyancsak mindenkinek lehet. Egyetlen probléma van, ha a gyermeknek ebből kára származik (=csúfolódás, kinevetés) - akkor bizony a szülők érdemelnének pár jól irányzott pofont...

      Törlés
  6. https://24.hu/belfold/2019/05/16/keresztnevek-terenc-nazli-kriszti-parker/. Berni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, sírni, vagy nevetni kell...vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyni. Mindig is voltak őrült emberek, mindig is csináltak őrültségeket, miért lenne ez most másképp ? És akkor még jó, ha csak a nevek területén tarol az őrület...

      Törlés