2019. május 9., csütörtök

Sárga, zöld....

Szigetváron és környékén jártam, készül a mese az élményeimről. Addig is.... 


Csorba Tibor: 
Repce
"...Mint egy öblös bödönből szétterült méz –
méhek rajának édeni kelepce –
ahogy az ember a tájon körbenéz:
sárga óceán – virágzik a repce...."


https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar%E2%80%93T%C3%B6r%C3%B6k_Bar%C3%A1ts%C3%A1g_Park
A kép közepén, hátul a piros x a magyar-török barátság park  helyszíne.
(Itt mindig eltöprengek, mit szólna ehhez a nagy barátsághoz a jó öreg Zrínyi (IV) Miklós ?)



 Váci Mihály: 
Pipacsok a búzamezőben

.........Búza, búzakalász.
Színe még nem arany:
mint a fű, csak olyan.
Szerte búzamező
zöld színben repeső,....


Búzamező van, pipacsot még nem láttam....


Csak ez az egy, véletlenül ide tévedt kis repce bontotta meg a rendet....




10 megjegyzés:

  1. Látod,ezt teszi az idő...Ma már ki emlékszik arra,hogy egész falvakat kiirtottak,felégettek a törökök,utánuk kihalt az ország.Mit tehetett Zrínyi ezzel a gyilkos haddal szemben?!Ezt a magyar elfelejtette már.
    Viszont miért érzem,hogy a történelem ismétli önmagát?Hatvan évvel ezelőtt hány ember halt bele a háború borzalmaiba és következményeibe nálunk?Hány nőt erőszakoltak meg a "testvérek"és hány ember halt meg a Gulágon és más fogolytáborokban?/több,mint Auschwitzban.../É s ezeket az embereket nevezték a piroskönyvesek testvéreknek...rögtön a borzalmak után.Rögtön nyalt a magyar a sok Lenin szoborral és a többivel.Bocsánat!A magyarok egy része,mert a gerincesebb sosem tette.Már meg sem lepődöm,hogy 500 év után amnéziásak lettünk és emlékhelyet kaptak a törökök,ahol újra élhetik dicsőségüket.
    Ez jutott eszembe arról,hogy mit gondolna Zrínyi szerinted is...
    Lélekajtós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem elrontott, kísérleti példány vagyunk - nem tanulunk az ősöktől szinte semmit, vagy csak a rosszat tudjuk másolni. Sajnos ez nem csak a ma, vagy a tegnap emberére vonatkozik, 1-2 ezer évvel ezelőtt se voltunk jobbak. Szóval én nem nagyon látok reményt arra, hogy valaha is megjavuljon az ember....
      Mindig mondom, kedves Jóisten elölről kellene kezdeni azt a sárból gyurmázást....

      Törlés
  2. Én is hiányolom a pipacsokat, hiszen ott szokott virítani a repce között! Gyönyörű látvány, de a pipacs még dobna rajta! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is értem, egész úton (Pécs-Turbék) sehol nem láttam pipacsot. Csak nem pusztultak ki ? Vagy korán lenne és később nyílnak ?

      Törlés
  3. A pipacs csak május vége, június felé nyílik, még nincs itt az ideje. Visszanéztem a túrafotóimat mindig ekkor fényképeztem őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos igazad van, de nekem úgy hiányzott ebből a nagy sárga-zöldből egy kis szín-élénkítő ! :-)

      Törlés
  4. Nálunk bizony már napok óta nyílik a pipacs.

    Csodás képek és versek, különösen az első!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örültem, hogy rátaláltam a képekhez illó idézetekre...
      Ma újra arrafelé megyek, majd lesem a pipacsokat - habár szakad az eső, már harmadik napja egyfolytában....

      Törlés
  5. Magyar-török barátság... na igen, érdekes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A világ, a történelem és az emberek olyan különösek és érthetetlenek néha....

      Törlés