2009. szeptember 6., vasárnap

Bányásznapi nosztalgia

Szeptember első vasárnapja a hivatalos ünnep. Körülnéztem a pécsi-vasasi-komlói oldalakon…….hát elég gyengécske programok vannak. Jó, elismerem én, hogy rég letűnt a bányászok dicsőséges csillaga, s talán sokan nem is élnek már, akiket ez közelről érint. De Pécs és főképp Komló, mely városok felfejlődésüket, - vagy Komló esetében írhatnám, hogy egyáltalán a létét - a bányászkodásnak köszönhetik, múltjuk egy jelentős része erről szól, nagyon gyorsan elfelejtették őseik izzadságos arcát, holott egy részük még ma is abból él….Laknak az urános-, meg bányász-lakótelepeken ezrek. Azokon az utakon utaznak, ami azért épült, hogy a bányászokat ide-oda szállíthassák, stb… Nem akarok én itt már megint a németekkel példálózni. Nem tudom, nem értem, nálunk a hagyományőrzésnek miért ilyen alacsony az ázsiója ? Úgy gondolom, az én korosztályommal kb. ki is fog halni az a réteg, akik még emlékeznek a régi bányásznapok izgalmas-mozgalmas hangulatára. Istenem, ilyenkor fizették a hűségjutalmat ! Egyáltalán tudják-e a fiatalok, hogy ez mi volt ? Azoknak, akiknek ezek a sorok mondanak valamit, emlékezzenek velem együtt azokra, akikről egyre kevesebb szó esik, az /igenis/ hős bányászokra ! S ha valaki látta Komlót 50 éve, akkor most nosztalgiázhat egy szenzációs dokumentumfilmmel ! /A fekete kincs városa: 5 részes film, kb. 1 óra időt igényel !/ Innen lehet továbblépkedni, sok komlói videó van fent: Komló régen, Zobák, Béta, stb…:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése