2011. október 5., szerda

Csillagászat - Jobb felfelé nézni, mint lefelé...

Egy kis csillagászati olvasnivaló mára:

Miközben azt tanulmányoztam az egyik kedvenc csillagászalti lapomon, hogy pontosan hajnali 5-kor mely bolygókat is látom fényleni az égbolt melyik részén, rábukkantam a fenti cikkre (is).
Ha egy nap a jelenleginél sokkal több órából állna, egészen biztos, hogy a csillagászattal is foglalkoznék, többet, mint így, hogy a 24-ből kell kijönnöm. Sose elég arra, amiket bele-tervezek…

A blogban régebben ajánlgattam már kedvenceimet, de most másodszor is megteszem:
Égi csillagtérkép itt (bármilyen időpont és tájegység beállítható):

Itt pedig különös szögből látható a Föld (vagy akár a Hold is): http://www.fourmilab.ch/earthview  (Az első és második bekezdésben a bekékített szövegekre kell kattintani – mondom azoknak, akik nem értenek angolul.)

Amikor írtam ezt, így nézett ki a Földünk a magasból:   

2011 Oct 5 5:44 UTC

 

 



4 megjegyzés:

  1. (Má' megint meg akartam "váltani a világot"- aztán "ide-oda" beírogattam....) Nincs időm (...) most azt a linket beírni, hogy szombat hajnalra ?- mik a jóslatok !- (megint valami "csillaghullás ?- vagy ni) -Tipp: írják valahol, hidegek az éjszakák,hajnalok... hát húzzatok kabátot,- (+zoknit is a lábatokra!) - stb. ( Ill. várják az első befagyott tócsákról is a fotókat ?- idokep.hu

    VálaszTörlés
  2. Én is úgy néztem, hogy pocsék idő lesz, égbolt felhőkkel...:(
    Köszi a linkeket, amint lehet elmerülök nézelődésükben!

    VálaszTörlés
  3. (csütörtök)
    Javaslatom
    Aztán népszerűsíteni !

    VálaszTörlés