2018. november 28., szerda

Ezt ma fedeztem fel...

.....szenzációs (szerintem).


LACKFI JÁNOS:  VALAMIT MINDENKI CSINÁL

Valamit mindenki csinál
hord magánál papírzsepit
előreengedi a hölgyet
mindig átadja a helyét
szája elé teszi kezét
azt mondja hogy nem történt semmi
pulton hagyja a visszajárót
ha rágyújt a füstöt félrefújja
segít felvenni a kabátot
mindenki csinál valamit
legalább ne nagyon zavarjon

Valamit mindenki csinál
olyasmit vesz a ruhája alá
vagy éppen nem vesz alá semmit
tudja hogyan szeretik a haját
ma ő fizet és ugyan hagyd már
virágot hoz kis apró ezt-azt
megdicséri az új illatot
a reggelit az ágyba viszi
tudja a kávét hány cukorral
mindenki csinál valamit
mégis könnyebb legyen megszokni

Valamit mindenki csinál
vesz a gyereknek egy motort
nem nyit rájuk a kisszobában
egy csöppet megtoldja a zsebpénzt
elengedi kenutáborba
nem szól hogy hangos a zene
elkerül minden kényes témát
úgy tesz mint aki észre se vette
hogy hajnalban jött meg berúgva
Mindenki csinál valamit
minél kevésbé legyen útban

Valamit mindenki csinál
várja a családot ebéddel
ruhát varr pénzt dugdos a zsebbe
hoz egy kis friss kerti zöldséget
demizson bort ad süteményt pakkban
jelzi van egy kis spórolt pénze
vigyáz addig a gyerekekre
jöttök csillagom amikor jöttök
majd mosogatok nézd csak a tévét
Mindenki csinál valamit
könnyebb legyen őt elviselni

Valamit mindenki csinál
ami felesleges kidobja
gyűjt a számlán a temetésre
a papírokat előkészíti
rájuk írat telket és házat
szétosztogatja a ruhákat
összeszedi kit értesítsünk
katalógusból kinéz virágot
sírra nem kell sokat locsolni
Mindenki csinál valamit
ne legyen túl sok ügyintézés
 

2 megjegyzés:

  1. Nem tudom, a versre értsem ? - vagy az írójára. Bár én nem vagyok verskedvelő, de ismertem Nem tudom mikor írhatta ?- de nem csodálkozom, mert ha jól tudom ?- van 6 gyermekük és 2-3 unokájuk ? - igaz, már némelyikük elköltözött otthonról. Nem tudom,tudtad-e, de elég sok gyerekeknek írt könyve is van. Néha olvasok tőle, pl. októberben a Levágott fül c. regényét. ( Bár most nem tudom felidézni pontosan, kik voltak Lackfi szülei,- ( ill. a nevét is azért változtatta meg.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész véletlenül bukkantam a versre, aztán megnéztem a weblapját, kicsit beleolvasgattam - nem nagyon tudtam róla. Nekem nagyon tetszett ez a vers, azért tettem be ide, gondoltam, hátha másnak is...de ha nem, vagy el se olvassák - az se baj.

      Törlés