2019. február 26., kedd

Édes élet….



Annyit hallom/olvasom a cukor „káros hatásait” – a cukorfogyasztás csökkentésének előnyeit, hogy lassan már én is hajlandó lennék lemondani róla, ha tudnám, hogy 1. érdemes, 2. hogy mit használjak helyette ?

Te pl. kedves olvasóm, milyen cukrot eszel ? És mennyit ? Avagy milyen "cukorpótlót" használsz ?
Mert én elkezdtem figyelni magam, és valahogy nem lelem az okát annak, hogy miért nem bírok leadni egy kilót sem.
Tán tényleg az a minimális cukor a bűnös, amit elfogyasztok ?

Eredetileg itt részletesen leírtam, mit eszem egy nap - de aztán gondoltam, ki a csodát érdekel ez ? És töröltem.

De amikor ilyeneket olvasok:
http://www.dentabo.hu/erdekessegek/ezert-cukor-az-uj-ellenseg/   megdühödök és elbizonytalanodom. Tényleg hülyét csinálnak az emberből, már nem lehet a világon eligazodni és hinni senkinek. Milyen sokáig a zsír volt a mumus ! Mindig kitalálnak valami „új ellenséget”.

És egyáltalán, nekem egyre gyanúsabb minden amit „túlbeszélnek”. Ezért sem vagyok hajlandó felkapott dolgokat vásárolni, amit annyit reklámoznak, azzal valami tán nincs is egészen rendben.  
De mivel nem vagyok képes semennyit se fogyni, (pedig szeretnék) – nem tudom, mit kellene/lehetne elhagyni az egyébként (szerintem) teljesen normális, hétköznapi étkezésemből.



Egyébként: azt hiszem, hogy tudom, miképp szabadulhatnék meg a kilóimtól: többet, SOKKAL többet kellene mozognom, sétálnom. Ez a +10 kg a Lili halála után jött rám….
Séta helyett ülök itt a gép előtt és csak írom a hülyeségeimet….
Abba kellene hagyni….

 
Folytatás ma reggel:


Milyen az élet…Meglepetésekkel teli…

Megírtam itt ezt a fent olvasható zengzeményt, aztán fürdés, ágyba-bújás, tévézés. Kapcsolgattam megint a csatornák között, amikoris felfigyeltem egy műsorra  melynek a címe: „Zucker vs. Fett - Das Experiment”- volt. (Sajna nem látható a film ebben az elmaradt Eu-határszéli, büntiben lévő országban).

Hát ilyen telitalálat is ritkán adódik, hiszen egy órával ezelőtt ugye pont valami ilyesmin töprengtem – tehát kíváncsian néztem a műsort.
Röviden:
Chris és Xand Van Tulleken orvosok, ikrek, az egyik Angliában a másik Amerikában él. Egy 1 hónapig tartó kísérlet erejéig megpróbálkoztak azzal, hogy az egyik csak cukorban, a másik csak zsírban gazdag ételeket fogyasszon.
Nem írom le a film történéseit, csak a végét: az eredmény ugyanis az lett, hogy kiderült, igenis szükség van zsírra is meg cukorra is (bár utóbbiból talán kevesebbre) egy jól működő szervezetnek.

Vagyis kaptam választ a kérdésemre: NEM kell teljesen törölni sem a zsírt, sem a cukrot az étrendünkből, csak észszerűen kell használni mindkettőt.

Hurrá ! Élhetek továbbra is úgy, ahogy megszoktam 74 éven át. 😀
(De hogy le tudok-e adni pár kilót - azt nem tudom....Talán nem is kellene foglalkoznom ezzel a témával ?)




16 megjegyzés:

  1. Mindkettőt minimalizáld, egyél sok nem fehérrel kezdődőt, s rostot, s főképpen mozogj. Azért egy-egy adag felére csökkentése sem árt étkezéseknél. Én ezt tapasztaltam, mindent eszek, módjával a fenti kitételekre figyelek, nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan ezt teszem, kissé változtattam az étkezési szokásaimon is - ámbár érzésem szerint elsősorban nem azzal volt a baj. NINCS kutya...nincs séta....

      Törlés
  2. Szerintem mozogj! Ennyi!
    Gondoltál már arra, hogy ideiglenesen befogadsz kutyát? Csak egy ötlet részemről.
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó gondolod, mozogni/járni kell - de kutya már nem lesz. Semmilyen se. Vannak persze "barátaim" - és most a sétáknak egyik célja az ő felkeresésük. Az is valami - több a semminél és az otthon-ülésnél.

      Törlés
  3. Mikor pár évvel ezelőtt eldöntöttem hogy fogyni szeretnék, a kenyér mellőzése, kevesebb édesség és este 6 után semmit nem eszem. Amit akkor leadtam (másfél év alatt 10 kg-t) azóta is tartom természetesen figyelek most is az étkezésemre! Gondolom ez nem mindenkinél jön be de megér egy próbát, kitartás ne add fel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva a napi 1 szelet kenyérnél kevesebbet enni már szerintem nem lehet. Most elhagytam az ebéd utáni lustálkodást és sétálok helyette. Nem mondom, hogy igazi örömmel, de a cél érdekében... csinálom. És türelmes vagyok.

      Törlés
  4. Én meg az édesítő szerek rossz hatásáról olvastam... de most nem tudok egyet sort sem felsorolni, hogy mik...
    A vacsorát teljesen lecsökkentettem, édeség semmi, néha süti... van mozgás is az bőven, csak hogy a vérnyomás csökkentő ki lett cserélve, rá van irva elsőként hogy hizás.... NNNa nesze neked egy nagy pofon... A fogyózás eredménye 3 kiló plusz lett...Koplalnom nem lehet mert elájulok...Szerencsés aki tud fogyni... van hogy hiába minden próbálkozás...van hogy a betegség nem engedi...Egyre nehezebb a mozgás... a munka...elvégzése...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A napi két kávéskanál cukor (kávéhoz) - véleményem szerint nem sok. Ennyit használok "igazi" cukorból. Az édesítőktől én is tartok.A teámat egy kanál mézzel iszom. Nagyon ritkán eszem pl. tésztát, pedig nagyon szeretem. Sütik felejtve...Szóval én úgy érzem, nálam a mozgást kellene fokozni - de bizony az se könnyű ám !

      Törlés
  5. Egyre kevesebb cukrot használok én is. Befőttbe alig teszek, éppen csak hogy íze legyen, hurrá! a szilvalekvárba nem kell, főzéshez minimális a szükséglet, ha sütit sütök, ha nem feltétlen muszáj a cukor, akkor mézet használok helyette. A capuccinot nem tudom meginni édesen, egyetlen egy szem édesítőt rakok bele, már a kedvenc helyemen is tudják, hogy egy pötyivel kell :)

    Egyébként meg az az érdekes, hogy a kedvemre való csokit megeszem és az persze, hogy édes, (étcsokit nem annyira szeretem), néha veszek pékségben cukrászsütit, azt is megeszem, de itthon ha sütök, egyetlen egy szeletet eszek az egészből. Milyen háklis már az ember??? :D

    Én úgy fogytam jó pár kilót, hogy egy időben nagyon szenvedtem a gyomorsavtól. Visszafogtam magam mindenféle édességtől, bizonyos kajáktól és azt vettem észre, esik le a nadrág, szoknya rólam :D egy csomó ruhaneműt ki kellett selejteznem....meg persze a mindennapos gyaloglás és a túrák is megtették a hatásukat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi én úgy gondolom, te sokkal többet mozogsz, mint én. Pl. a túrák nagyon klassz dolgok, mert nem csak a látvány éri meg, hanem biztos, hogy pár kalóriát is le lehet adni. Csakhogy én már egyedül nem merek, másokkal meg nem szeretek menni. Most egy volt kolléganőmmel kitaláltuk hogy ketten megyünk sétálni ha megjön a jó idő. Ezt elképzelhetőnek tartom.
      Ahogy írtam, sütit nem szoktam sütni vagy ha mégis akkor a gyerekeknek, s nekem a pár dekányi "széle" marad :-) A ritka alkalommal vett "kényeztető étcsokit" nem tartom bűnnek, és egyébként én egyszerre megeszem, mert ha veszek akkor azét veszem, mert ellenállhatatlan vágyam van rá. Megeszem és egy darabig nem kívánom.
      Nem, nem akarok hirtelen lefogyni (meg is ijednék, ha ez történne), de szép lassan szívesen lednék 5-6 kilót. Reménykedem, hogy sikerül.

      Törlés
  6. Én ma,- (02/27) kénytelen voltam kb. 2 x 1500 m megtenni. Hagyjam, hogy a "séta" közben mennyi szép élmény várt rám... ( pl. egy ajánlott levél feladása 795 Ft-ért...)Fotók készítése az Ürögi patak állapotáról (2018.04-óta változatlan) - az eldobált "hulladékról" ( autóbusz állomás mellett (2019.01.15-óta... csak gyarapodik.) Vívódás... mindezt megírni az illetékeseknek ? - Nagy elkedvetlenedésem ellensúlyozásként 2x 70 g. (! ) málnaízű töltött kemény cukorka vásárlása (259 Ft/70 g) - talán ennyit az én "sétáimról."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nézzük egyforma szemmel a világot és a világ dolgait.Sőt saját magunk dolgait sem.
      Én most ezzel a témával viaskodom, azért írtam róla. És örülök, hogy ennyien válaszoltak, írták meg a véleményüket az engem foglalkoztató kérdéssel kapcsolatban..

      Törlés
  7. Sosem fogom megérteni, honnan vannak az olyan információid, mit pl. ezek : " elmaradt EU-határszél... vagy büntiben lévő ország"... de hagyjam. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye tudod: ez az én blogom...stb...annyiszor leírtam már.
      Nem kell engem olvasni.

      Törlés
  8. Tegnap kaptam egy lelkes és kedves embertől ezt a megvilágítást. Egy butító "elmétere" született mint válasz és minden benne van. Nem rövid a cikk, de igen érdemes időt szánni rá!
    https://www.f-fitness.hu/blog/mr-a-szalonna-a-barátunk-guru-vs-a-tudomány?fbclid=IwAR1754-TObJN5Ws6qrYU3ZhTfG-RihFXPPvrTzSwsv6spelM1D5Gap_JC-A

    VálaszTörlés
  9. A fenti link nem működik, a cikk itt olvasható:
    https://www.f-fitness.hu/blog/mr-a-szalonna-a-bar%C3%A1tunk-guru-vs-a-tudom%C3%A1ny
    Nagyon jó anyag, tényleg érdemes türelmesen végigolvasni !

    VálaszTörlés