2019. március 24., vasárnap

Március 24


Töredelmesen bevallom, túl sokat nem tudtam Ágh Istvánról. Akármennyire is vers-kedvelőnek tartom magam - mindenki minden versét nem ismerhetem. Pár napja erre bukkantam. Rákerestem a wikiben s láttam ma van a születésnapja. Gondoltam: én ezzel köszöntöm - ismeretlenül is.


Ágh István: Öregasszony


    Nekünk nagy ez a ház fiam,
    az ürességtől megreped akár a téli ég,
    kicsi hízót ölünk, kicsi lábasba főzünk,
    kicsi életet élünk édesem,
    csak ez a világ olyan végtelen,
    s te vagy legtávolabb.
    Ha látom az árva tányérokat fiam,
    mindig rád gondolok,
    ha látom a nagy bödönöket,
    a nagy fazekakat,
    te jutsz eszembe.
    Ha látom a harmadik ágyat,
    kicsordul a könnyem,
    ha végigmegyek kamrán és szobán,
    világot jártam érted azt hiszem,
    hogy megtaláljalak.
    Ha csillag lennél, látnálak fiam,
    ha csillag lennél, kisütnél minden este,
    nem feküdnék le oly korán,
    kiállnék a kapu elé,
    ahogyan várni szoktalak.
    Könnyembe rejtenélek el,
    te legszebb fényű csillagom,
    hosszan néznélek, hogy behunyt
    szemem mögött is lássalak.

 
www.tvn.hu



(Nem szégyellem bevallani, könnyes lett a szemem....
Mert elmennek. 
Igen. Mindegyik elmegy...
Élni.... 
Mi pedig mindörökké rájuk várunk.)



2 megjegyzés:

  1. Az én egyik fiam egy pszichopata, nem tudok megszabadulni tőle. Könnyekkel vagyok vele. Nehéz az élet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos az se jó, ha nem akar/tud leszakadni - de akik elmennek, azokat mégis mindig hazavárjuk. Már csak ilyen "tudathasadásosak" a nők.
      (Egy férfi most azt írná: "Semmi se jó nekik")

      Törlés