2019. március 14., csütörtök

A világ tele van csodákkal...




Nem tudom, ki hogy van vele, én még mindig tudok csodálkozni, hogy a neten mennyi hihetetlenül érdekes dolog van fent.....Szidhatom én (azt a részét, amit nem kedvelek) - de el kell ismerjem, igencsak tágra nyitotta "a szememet"... Tegnapra is jutott valami érdekesség, nos találtam - magamnak - mára is.

Már régebben is nézelődtem itt.  https://tomtit.blog.hu  (Látom persze, hogy igen sok helyen lehet olvasni erről.  Nos, ha már mindenki látta, akkor itt csak azért szerepel, mert én meg eddig nem láttam 😀 )

Az Arany–szikla egyike a világ felfoghatatlan természeti rejtélyeinek – egy szirt szélén egyensúlyozó hatalmas, csillogó gránittömb. Kin-pun település (Mianmar/Burma) területén található látványosság megközelítése nem kis túra – a közeli Kyaikto városból, csaknem a tengerszintről egy dzsungelösvényen öt óra alatt lehet feljutni 1200 méter magasságba.
A masszív, aranyozott vándorkő látványa a csupasz szirt peremén, bőséges kárpótlást nyújt a fáradságos feljutásért  – ezt nevezik csodának. A fiatal fiúk gyakran meglökdösik, így láthatjuk, milyen könnyen megmozdul, és milyen pontosan egyensúlyban van.
Nehéz megmagyarázni, mitől marad meg a szikla a szakadék peremén, alig ér az alatta levő kőhöz. Talán az egyedüli oka, hogy nem zúdul alá a völgybe, hogy a tetején található az 5,5 méter magas Kaik-tiyo-pagoda szentélye. A kegyhely állítólag Buddha egyetlen hajszálát őrzi, és ez tartja a szikla rejtélyes egyensúlyát.

 

 


További jó képek itt is: http://www.erdekesvilag.hu/az-egyensulyozo-arany-szikla/


6 megjegyzés:

  1. Még meg is borzongtam tőle, a helyszínen még mágikusabb érzés lehet tőle. Olyan sok megmagyarázhatatlan dolog létezik a Földön, hogy ez is mitől marad a helyén, ki tudja? arra gondoltam, egyszer biztos leesik. Meg az ingókövek a Balaton-felvidéken, az is érdekes volt számomra, pedig az korántsem ilyen helyzetű, mint ez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos van aki a fizikai magyarázatát is meg tudja adni a dolognak, de azért azt én sem hiszem, hogy ez a kő mindörökre itt és így fog állni.

      Törlés
  2. Valóban érdekes, még sosem láttam, vagy hallottam róla. Viszont utánanéztem, nem magától aranysárga, a helyiek festették be a sziklát ilyen színűre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a szövegben is ez áll:
      masszív, aranyozott vándorkő

      Törlés
  3. Csodás! Kedvem lenne ide is egyszer eljutni. :-)
    A kő súlypontjánan egyensúlyán áll a dolog és nem Buddha hajszálán :-) bár ki tudja...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Hát ez az....Ki tudja.... :-)
      Akárhogy is van, fantasztikus. Én is szívesen megnézném közelről.

      Törlés