2021. október 5., kedd

Micsoda aljas trükk ez a Praktikertől !


Idén év elején vettem egy csodás, kétféleképp is működtethető (hosszabb szárral, vagy anélkül) kis porszívót. Nagyon boldog voltam vele, igen praktikus volt, könnyű. Megszerettem. Igenám, de én a cicák miatt naponta használtam, s fél év múltával úgy ítéltem, jó lenne egy HEPA filtert venni tartaléknak, legyen itthon, ha szükségessé válik a csere. Először természetesen a porzsák boltba mentem - itt ezt a típusú porszívót nem ismerték, nem tudtak hozzá filter adni. Ajánlották vigyem el a Praktikerbe - hiszen ott vettem - nyilván ott tudnak adni hozzá szűrőt.

Az első meglepetés itt ért - mert közölték, hogy ehhez NINCS szűrőbetét - nem tudnak adni. Azért ennyiben nem hagytam a dolgot, 14 ezer Ft volt, csak nem fogom most kidobni ? - gondoltam...

Reklamáltam a "felsőbb szerv"-nél  Praktiker Webshop info@praktiker.huahonnan ma kaptam választ. Ezt:


Elolvastad ? "A szűrőbetét nem alkatrésznek minősül, így az nem tartozéka a porszívónak". Hát akkor mégis mi a fészkes fene a szűrőbetét,  ha nem "alkatrész" ??? Hiszen anélkül nem is működik ! A megadott telefont (ahol állítólag érdeklődni lehet) két napja nem tudom elérni. Vagy foglalt, vagy kicsörög és miután a gép elmondja a szövegét, megszakad a vonal. Jobb esetben hosszú percekig csörög és nem veszi fel senki.
Javasolták, hogy forduljak a Baranya megyei Békéltető Testülethez (?) vagy a Bm. Kormányhivatal egyik egységéhez. Még jó, hogy nem ajánlottak ügyvédet, aki képviselni fogja az érdekemet - habár lehet, hogy ez lenne a jobbik megoldás - már ha meg tudnám fizetni, mert az biztos többe kerülne, mint ez a kis porszívó.
Szóval mocsok egy banda ez a cég is, ott szúrnak ki az emberrel, ahol lehet és nem nagyon hinném, hogy ha ebbe a hivatali játékba belemegyek, bárkitől is visszakaphatnám a porszívóm árát. És erre bazíroznak a szemetek. Tudják, az ember lusta, ismeri a csodálatos magyar "ügyintézési módszereket" - és inkább hagyja a fenébe az egészet.
Hát nem döntöttem még mit tegyek... De tele vagyok haraggal és elkeseredettséggel, tehetetlen érzésekkel.

És sajnálom, de nem tudok minden nap szép kis virágokat mutatni, mert az élet zord és kegyetlen. Mára ez jutott......



E fenti sorokat tegnap esti dühömben írtam.
És akkor ma ezt olvasom:
Égési sérülés veszélye miatt hív vissza két hosszabbítót a Praktiker. Praktikeres cikkszámok: 327931 és 327932.

A termékeket a Praktiker Kft. valamennyi áruháza visszavásárolja a fizetési bizonylaton (blokk/számla) szereplő vételáron – közölte a barkácsáruházlánc.

Van olyan ember, aki egy hosszabbító blokkját őrizgeti ? Mert nekem van ilyen hosszabbítom, de a blokkot nem archiváltam....

Tehát: akkor a hosszabbítót is dobjam ki ?

Köszönöm Praktiker !!! Nem egyhamar fogom a boltotokat felkeresni !




15 megjegyzés:

  1. Megáll az ember esze! Tanácsolni sajnos nem tudok semmit, de mélységesen együttérzek Veled. És még hány ilyen bosszantó dolog van az életben!
    Ezek után, tanulva a Te eseteidből, én is kerülni fogom a Praktikert és áruit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, az a szomorú, hogy nem egy ilyen eset és nem egy ilyen helyszín van. MINDEN silányabb, mint volt régen - és ezt nem a nosztalgiázás mondatja velem. A korombéliek igazolni tudják, hogy bár akkor sem volt ugyan minden fenékig tejföl, de - csak a szójáték kedvéért - a tejfölös-pohárban tejföl volt - ellentétben a mai trutymóval. És ez nagyon sok mindenre igaz.

      Törlés
    2. Nagyon igaz! Én a 75 évemmel csak igazolni tudlak. A tej, ha megaludt, nem valami keserű izé lett és akár túrót is lehetett készíteni belőle. Ha egy receptben az van, hogy tejfölsűrűségűre kell valamit keverni, vagy főzni, nem tudom, hogy aki csak a mai tejfölöket ismeri, vajon mit fog csinálni?
      Lehet kapni termelői tejtermékeket, csak elég drágán. Nem egy átlagnyugdíjasnak árulják, az biztos!

      Törlés
    3. No a "árak" témakörbe most nem merülnék bele. Tény: minden silányabb, mint volt és csak ismétlem, nem a nosztalgia mondatja ezt velem. Ez tény. Aki ismerte 50 évvel ezelőtt az áruféleségeket (igaz sokkal, sokkal kevesebb volt) - de többnyire az volt a csomagolásban, ami rá volt írva. Ma meg nagyítóval nézheted az E számokat és az adalékanyagokat. MINDENT hamisítanak, megváltoztatnak, stb.
      Nem szeretem ezt a világot már.

      Törlés
  2. Nagyon bosszantó és felháborító amit művelnek. Az embernek eszébe sem jut vásárláskor, hogy mennyi mindenre kellene odafigyelni. Mi is úgy vagyunk már, hogy félünk új dolgokat venni, mert csak a bosszúság van mindennel, ami csak otthon derül ki, használatkor. Sajnos egyre drágább és egyre silányabb minden termék...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz ! Én roppant "maradi" vagyok, ami vásárlásokat (is) illeti, nem szeretem az újdonságokat - nagyjából úgy étkezem, mint 30-40-50 éve, egyszer régebben írtam valahol, hogy csak nagyon kevés "új dolog" szerepel az étlapomon. Azt szeretem, amit megszoktam és kész. És még abban is gyakran csalódnom kell....

      Törlés
  3. Drága Fodorka. Megértelek és együtt érzek. Azt is értem, hogy tehetetlenül dühös vagy. Nem is tudok semmi vigasztalót mondani. Én azért még lehet, hogy megírnám ezt a kálváriát a Praktiker igazgatóságának (nem az üzlet) valamint a fogyasztóvédelemnek. A békéltető tanácsot meg lehet próbálni (én megpróbáltam egy telefonnal) teljes csőd. (Nem a te lakhelyed szerintihez kell beadni, hanem az "alperes székhelye szerintihez) Én a hozzám közelihez adtam be, visszadobták azzal, hogy nem ők foglalkozhatnak vele. Ha a céghez közelihez adod be, nagyon ki tudják ám magyarázni egyrészt, másrészt ha az alperes nem jelenik meg 25.000 Ft-ra büntetik, de azt te nem kapod meg. Jó, mi ? Szóval sz@rpaszírozás az egész. Ha van még erőd a fogyasztóvédelem hátha komolyabb. Egyébként meg a virágaid gyönyörűek, az élet (hátralévő része) meg szép. Legyen inkább szép :) Sok szeretettel. (szintén 70+)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az érzésem, hogy bele sem kezdek az "igazság keresésébe" - mert a lelkem mélyén tudom, hogy nincs igazság. Nyertesek és vesztesek vannak - szerencsések és kevésbé szerencsések. Kaptam elég pofont (is) az életben - nagyjából már eligazodom....
      Szörnyen bosszant dolog, a tehetetlenség, a kiszolgáltatottság, de már nem vagyok az a "harcos fiatal" aki voltam... Valószínű holnap a témát "irattározom"....

      Törlés
  4. A kutya ott van elásva , hogy alkatrésznek minösitették azt ami tartozék. De akkor hol van a szerviz akik az alkatrészt kicsrélik? Se itt se ott nincs tartozék. Érdeklödtem, lehet a szüröt tisztitani de ha már gyengén sziv akkor ki kell cserélni. Jobb produktokhoz kaphatók a szürök. Valami sântit enben az esetben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elárulom mi sántít: azóta egy lépést haladtam: kicsi sárga kínaival beszéltem (?) aki annyit tudott magyarul: "Írjál Email-t..." Hát írtam és a kicsi sárga kínai azt ajánlotta, hogy mossam ki a szűrőt (?) és egy darabig jó lesz. Aztán lehet kapni másik porszívót. Hát ez van ma napság....
      "Miért hagytuk, hogy így legyen" ???

      Törlés
  5. A fejlödés kellemetlen mellékhatásai közé lehet sorolni.

    VálaszTörlés
  6. Az elöbbit humorosan gondoltam. Tudom ez nem vigasz. Szomoró valóság. Ma már szakértönek kell lenni egy komolyabb vásárlásnál, magtudni van e garancia és mennyi idöre, létezik és kapható tartozék mindenkor, van-e adott esetre megfelelö szerviz amit a gyártó ellát alkatrésszel, stb. stb. Ezek meghaladhatják egy idösebb ember technikai ismereteit, ez érthetö. Sajnos a tendencia az hogy újat eladni, tisztelet a kivételnek ha még akad szeriöz kereskedö.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, öreg vagyok és ráadásul nő. Pontosan szólva öregasszony...
      Megesküdtem magamnak - ha netán a jövőben mégis valamit vásárolni akarok/kell, azt csakis a családom ifjabbik tagjai segítségével fogom tenni. Ebben csak annyi hiba van, hogy a fiatalok
      1.sose érnek rá
      2.nem nagyon érdeklik őket az én érveim
      3.gyorsan le akarják tudni a feladatot.
      Hát így állunk. De nem baj. Annyi mindent kibírtam, ki fogom bírni (remélem) az elkövetkező esetleges kudarcokat is. Mert csakazértis én vagyok az erősebb...
      (vagy mi ?)

      Törlés
  7. Biztos vagyok hogy sikerül.👍

    VálaszTörlés