2023. december 29., péntek

Téli tavasz a Mecseken

 Igen, a képek december 29-én készültek....


Nem engedelmeskedik nekem már jó ideje a gugli térkép, tehát nem tudom berajzolni a mai utamat - de körbejártam a felújított tv-tornyunkat és elsétáltam a kistubesi kilátóig. Rengeteg fotót készítettem, és még rengetegebb emberrel találkoztam, akik ebben a téli tavaszban kikívánkoztak a természetbe. És nagyon sok kutya is sétált velük...(Több kutya, mint gyerek...)
Abnormálisan csodás idő volt, ragyogó langyos napsütés. Megbolondul tőle minden, a som virága kipattanás előtt van és találtam virágos illatos hunyort is.
Íme pár doku-fotó az ellőtt 106-ból:



A felújított épület a toronnyal





A kilátó-sétány....


...és a kilátás....


Az épület emeleti szintje


Horváth A.Olivér emlékoszlopa, ez a közkedvelt út róla lett elnevezve. Csodálatos ember volt, örülök, hogy ismerhettem....


Egy a sok mohás képből....


Igen, jól látod, bimbós az illatos hunyor.Csodálatos és kissé ijesztő....


A som bimbók is kinyílás előtt állnak...


Egy közeli mohás kép

Segítség !!!!!!!!!


Fenyő-kéreg


A kistubesi kilátó


Ilyen messze "vándoroltam" a nagy kilátótól....

Búcsú-kép a Szársomlyóról



4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kirándulást tettél, de ilyen gyönyörű időben csakis az lehetett!
    Valóban nem azt sugallják a képek, mintha tél derekán járnánk, inkább a közelgő tavaszra hasonlítanak. De ennek az időjárásnak még lehet böjtje.... mindenesetre nagyon szép fotók! Az a farönk nagyon tetszik, amelyik egy szörnyecskét ábrázol 😀. Ügyesen lekaptad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony én is tartok tőle, hogy "jön még a kutyára dér"....és a sok elbizonytalanodott kis virágnak akkor annyi...Drasztikusan változik az időjárás, nem csak nálunk - és valahogy ettől nem lesz túl vidám és bizakodó hangulata az embernek. (Lásd pl. Németországban a sosem látott méretű árvizek....)

      Törlés
  2. Én is aznap voltam fenn a Mecseken, nem is olyan messze a te általad felkeresett helyszínektől. Valóban nagyon kellemes napsütés volt, és meleg, szinte tavaszias idő... A levegő illata is teljesen a tavaszt idézte. Még egy hétig lesz meleg, utána jön a lehűlés, bár hidegnek az sem lesz nevezhető, csak éjszakánként fagyhat egy keveset. Ja és jönnek az újabb esők. Örülök, hogy végre kezd normálisan kinézni a Misina és a TV torony környezete. Kíváncsi vagyok milyen lesz, ha megnyit, bár nem is tudom igazából mi is lesz most ott. Már annyi terv és elképzelés, meg félbehagyott munka volt ott...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát - összebeszélhettünk volna :-) Ami az új épületrészeket illeti, fogalmam nincs, milyen terveik vannak - de egyelőre nagyon jól néznek ki. Ha meg tudják tölteni "élettel" - akkor jó, ha nem, akkor sajnos ablakon kidobott pénz....

      Törlés