2023. december 7., csütörtök

Madaras

Tudtam én, hogy sokféle cinke van, régebben már valahol olvastam róluk, de most, hogy újra van etetőm, legalább azt szerettem volna tudni, kik járnak ide hozzám. Fotó egyelőre nincs, mert az ablakon keresztül csak nagyon gyenge minőségű képet tudok produkálni, ha meg kimegyek, akkor elrepülnek de az alábbiakat olvasva az most már biztos, hogy hozzám széncinege jár. Vagyis eddig ilyenek jöttek az etetőre. Mert a vadszőlőt a feketerigók imádják - velük nincs ilyen meghatározás-problémám, a fiúk és a lányok jól megkülönböztetők, és feketerigó meg csak egy féle van.

Szóval a cinkék miatt most bemásolok ide pár képet, hogy ha véletlenül valakinek kétségei lennének, milyen cinkét látott, akkor itt (is) megpróbálhatja meghatározni.

Az első kép maga az "óbórzalom" ez az én saját szégyen-képem, ablakon át, messziről, de azért végülis az mégiscsak látszik, hogy cinke, mi több széncinege járt ott nálam...



És akkor itt a felsorolás a Magyarországon előforduló cinkékről: A kertekben leggyakrabban a széncinegét, a kék cinegét és a barátcinegét figyelhetjük meg, míg az erdőkben a fenyvescinegét, a kormosfejű cinegét, vagy a nagyon elegáns tollazatú búbos cinegét is megpillanthatjuk.


Széncinege

Barátcinege

Fenyvescinege

Kék cinege

Kormosfejű cinege

Búbos cinege


8 megjegyzés:

  1. Nem is gondoltam, hogy ennyiféle cinege van. Mi is etetjük őket, az erkélyre teszünk ki nekik szotyit és diót is. Hozzánk is a széncinegék jönnek. Nagyon aranyosak, hadd egyenek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva én se tudtam, hogy ennyi féle van - az a kis búbos nagyon aranyos, kár, hogy még sosem láttam....

      Törlés
  2. idén nálunk is főként széncinegék vannak, de akad egy-két zöldike is. Régebben sok sármányunk is volt, idén nem láttam még. Tavaly volt egy rozsdafarkú párunk, ők fészket raktak a borostyánunkban, de aztán vagy a macska vagy a menyét megtalálta őket, és elpusztította a szülőpárt és a tojásokat is (megtaláltuk a darabjaikat). Vörösbegyünk is szokott lenni, de még őt se láttuk mostanában. Más években volt néhány meggyvágó és fenyőrigó is, ők szintén nincsenek most. - th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy egész kis madár-állatkert, amit leírtál - kissé irigylem, hogy ilyen rengeteg kedves kis tollas jár felétek...Gondolom régóta etetsz....hálásak és visszajárnak.

      Törlés
  3. Igen, több, mint 20 éve etetjük őket. - th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is sokáig etettem, aztán a cicák miatt két évre abbahagytam. Most kezdtem újra. Remélem visszajönnek a régiek, vagy jönnek újak...

      Törlés
  4. Hozzám csak széncinege és kékcinke jár, sajnos a többit még sosem láttam élőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én idén még csak a széncinkét láttam, de régen járt ide hozzám is barátcinke, vagy kormosfejű - mert sosem tudtam igazán megkülönböztetni őket....

      Törlés