2023. december 2., szombat

Ezt megint csak magamnak írom...

https://raketa.hu/egy-kulonos-galaxis-ami-elorevetiti-a-tejutrendszer-sorsat?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm_campaign=CampaignName

Itt olvasható egy érdekes cikk - ami a jövőnket - mármint a Föld lehetséges jövőjét (is) tárgyalja... Be kell valljam, nem az érdekel engem, hogy hány millió/milliárd év múlva fog ez megtörténni... Meg nem is először olvasok ilyesmiről. Sokkal, sokkal érdekesebb és megdöbbentőbb számomra hogy

1. ezt van, aki ki tudja előre számolni, és

2. voltak már és lesznek még ilyen ütközések a világmindenség történelmében.

Hol a csodában vagyok én ezekhez a témákhoz képest... pedig majd 8 évtizede azt hittem, hiszem, hogy vagyok valaki - pedig hát... porszem se....




És akkor még ezen a napon este egy cikkben találtam három érdekes mondatot: https://raketa.hu/mi-tortenik-a-vilagban-es-az-univerzumban-egyetlen-masodperc-leforgasa-alatt
- Az Univerzum tágul, és mindössze egyetlen másodperc alatt további    
  2 109 000 kilométerrel növekszik.

- Galaxisunk mindössze egy másodperc alatt 500 méterrel megnő.

- Kozmikus szomszédunk, az Androméda-galaxis másodpercenként 300 kilométerrel közelebb kerül hozzánk.

Az ember csak áll (ül) és nem ért semmit - vagyis értem én, de kb. úgy vagyok vele, mint az Andersen mesékkel voltam...még jó, hogy nem szédülök ebben a nagy száguldásban....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése