2023. november 30., csütörtök

Egy kis kényeztető csemege

Majd elepedtem már valami édesért… Nincs itthon semmi (csoki, nápolyi, stb. bűnre-csábító) – de találtam a neten egy müzliszelet receptet – gondoltam kipróbálom, s attól talán nem lesz túl nagy lelkifurdalásom, ha megeszem belőle 1-2 szeletet. A hozzávalókat ahhoz igazítottam ami volt itthon - vagyis a recept tovább is variálható.

Az már csak plusz, hogy így legalább azt is tudom, mi van benne. Mert tartósító ebben aztán tényleg egy szemnyi sincs.
Ha nem is igazán szép, de jó. Máskor is fok csinálni.

A recept:
2 normál teásbögre (2x2 dl) zabpehely (nekem nagyobb szemű és valamilyen apróbb szemű is volt itthon, fele-fele arányban használtam.)
2 alma leturmixolva
2  marék dió,  ezt is turmixoltam
1 kis csésze (1 dl) mazsola alapos mosás után
5 ek lenmag, ugyanennyi napraforgómag és szezámmag
3 ek  méz
kb. ½ dl víz
1 ek olaj a tepsiben lévő sütőpapír kikenéséhez


Mindezeket összekevertem, majd a tepsibe lapogattam és megsütöttem. Nem nagy lángon, inkább kicsit szárítva. Sajnos nem néztem az órát, mennyi ideig, de ¾ óra biztos volt...
Jó lett. Ugyan nem fogok utána számolni, hogy árban mennyire jön ki, de ebből a mennyiségből 24 szelet lett. Szerintem megérte a fáradságot...Eltart ez most pár napig.







4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet ! Az ára teljesen nem érdekes , váljon egészségedre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudsz ma már "ócsó"-t sütni, s ha ilyen extrákat teszel bele, mint dió, vagy méz, akkor lassan a luxus kategóriába kerül a süti....

      Törlés
  2. Finom nasit készítettél, ezt mi is szeretjük. A bolti biztos sokkal drágábbra jön ki, és azt sem tudni, hogy mi van benne. De mi is szoktunk venni, finomak azok is...
    Pár éve én is sütöttem hasonlót, és még Apukám is, aztán feledébe merültek. Megnézheted, hátha kapsz még újabb ötletet:
    http://katalin-konyha.blogspot.com/2016/01/muzliszelet-hazilag-aszalt-gyumolcsokel.html
    és...
    http://katalin-konyha.blogspot.com/2014/02/muzliszelet-hazilag-bananos-aszalt.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tippeket, megnézem. Kell néha valami kis édesség a hétköznapokban is.

      Törlés