2023. november 2., csütörtök

Fülbemászó

https://hu.wikipedia.org


Én annyira tudom értékelni, amikor valamiféle "természeti újdonságot" fedezek fel, vagy tudok meg ! A FB-n egy fülbemászó képét láttam  még a múlt héten, kicsit kutakodtam utána, majd  felírtam magamnak, "ezt elmesélni"... Hát igen. El kell "mesélnem", mert hátha nem mindenki tudja, hogy a fülbemászónak van szárnya !!! Én ettől döbbentem le, s ezért mondom, hogy még mindig, nap mint nap van tanulni - csodálkozni való körülöttem: 

közönséges fülbemászó (Forficula auricularia) közismert és elterjedt európai rovarfaj, amely nevével ellentétben nem költözik más állatok hallójáratába, a dobhártya átfúrása pedig szintén csak elterjedt tévhit. Pusztítja a mezőgazdasági kártevőket, bár elszaporodva komoly károkat okozhat a gyümölcsök megrágásával. Röpképes, de csak ritkán repül.

https://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6z%C3%B6ns%C3%A9ges_f%C3%BClbem%C3%A1sz%C3%B3

Mellesleg azt se tudtam, hogy  "A potrohban kellemetlen szagú váladékot termelő hólyagok találhatóak, melyek a folyadékot akár 10 centiméteres távolságra kilövellik."

Nem hosszú, komolyan mondom, érdemes elolvasni a wikipedia fenti ismertetőjét...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése