2023. november 19., vasárnap

A régi meg az új Borbálatelepen

Többször sétáltam és fotóztam már errefelé, ez a hajdani borbálatelepi bánya "maradéka", a rekultivált terület, mely évtizedek óta "csak" egy szép, de üres  rét volt. Most valaki - nagyon okosan - felparcellázta, és modern családi házak épülnek rajta. Ma is erre sétáltam, s itt készültek az alábbi képek.




A térképen látható jelölt területről van szó.

Természetesen még ki se szálltam az autóból, egy cica üdvözölt...

Ez egy félfülű - bár nem látszik igazán jól a hiány a képen...

Egy barátságos kis boxer-féle

Teljes pompában még a cickafark

A csalán olyan zöld, mintha március lenne.....

Seprence itt is volt

A veresgyűrű som levelei csodás vörösek

Szerencsére az öreg gesztenyéket meghagyták....

A cég reklámja

Néhány új ház....



Az öreg István akna csak néz, néz, csodálkozva....

A fehérhegyi víztorony

Ezek a réi bányászházak.....


A bánya utolsó emléke, valami régi tároló-akna-féle....(vagy mi) 

A TV torony

Próbáltam keresni a régi fotóim között olyan képet, amin ez a rét még üresen látható - de ilyent nem találtam. Nyilván, mert nem láttam értelmét az "ürességet" lefényképezni...De nem baj. Én tudom, mi volt és örülök annak, ami most van.

Szép idő volt ma, érdemes volt errefelé sétálni.



2 megjegyzés:

  1. Érdekes képek a város egy kevésbé ismert területéről. Aki ide költözik, nem nagyon lesz váratlanul betoppanó, épp erre járó vendége.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem tetszik a helyszín, ha a környék nem lenne annyira "város-széli" (értsd, semmiféle ellátás, bolt, stb nincs arra )- akár még oda is költöznék. A levegő tiszta, csend van, szép a kilátás...Jobb mint a belváros.

      Törlés