2019. október 21., hétfő

Pókok - ismét


Bocsánat, bocsánat és még egyszer bocsánat.. Akit idegesít a pókmániám – gyorsan lépjen tovább !


De én nagyon nagy élvezettel, kíváncsisággal és örömmel nézegetem nap mint nap a most még négy darabos pókcsaládomat. Ellenőrzöm méretüket, hálójukat, viselkedésüket, és miden nap lefényképezem őket.
Ennek a megfigyelésnek köszönhető, hogy „Ketteskét” megleshettem épp akkor amikor udvarlója érkezett.

Hát fantasztikus volt az a fél óra, amit ott a pókháló előtt  - kezemben a fényképezőmet tartva – ácsorogtam és „eseményre” vártam. Ami nem történt meg – vagy én vagyok nagyon tudatlan. A pókfiúka csak próbálkozott, kitartóan  és igen finoman. Az én Ketteske lányom meg valahogy nem akarta a frigyet… Vagy én késtem el és ez csak az utójáték volt (nem hiszem) – vagy tényleg nem lett a próbálkozásból semmi, mert már késő van a dologhoz.

Amúgy érthetetlen számomra, hogy napközben miért rejtőzködnek el, és ahogy beesteledik, azonnal mind a négy megjelenik. Hogy a SORS milyen különbségeket tud produkálni, arra is jó ez a négy kis pók. Hármat ugye én tettem/telepítettem az ablakomba. A negyedik kint él a kerítés vadszőlő levelei között. Az „ablakosoknak” szép, rendben tartott hálójuk van – sajnos a fényképeken ez nem látszik, de elhihetitek nekem, mert a hálókat is ellenőrzöm. A negyedik nem is a hálójában ül, hanem egy levél szélén ácsorog, vagy amögé bújik el, olyan szánni-valóan, hogy szinte sajnálom. Neki már csak ilyen-olyan kusza fonalai vannak, nincs kedve, vagy ereje a szépséges hálórendszerét újra szőni…

Még van pár szép napjuk. Aztán jön a hideg és ők elmennek a pókmennyországba. Ha tudnék nekik legyet biztosítani – már gondoltam rá, meg kéne egyet fogni és megnézni, át tud-e telelni ? A neten sehol se találok kielégítő infót a keresztesekről. Nem tud valaki egy „pókászt” ? Lennének kérdéseim…..  
 
Aranka
  
Ketteske

Ketteske és udvarlója
Hármaska
 
Négyeske


Jóval később találtam egy fantasztikusan jó videót, s bár nálunk ez nem következett be, mégis, így utólag is, beteszem ide - tanulságul:









12 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Szeretnék valahogy rájönni arra, mitől van az, hogy az egyik világosabb, a másik sötétebb barna - de ez valószínű a "gének titka" és sosem fogom megtudni.
      Nekem nagyon tetszenek.

      Törlés
  2. Nekem ketteske tetszik, hogy a hasát mutogatja, na, meg az udvarlója is csini!:) Lesznek ebből még kis pókicák!:)) Üsd be a Wiki-be, hogy "pókok", ott én láttam sok minden róluk!

    VálaszTörlés
  3. Nem tudok rájönni, hogy a 3 egyforma ablakot elfoglaló pókból kettő miért a hátát, egy pedig csak a hasát mutatja kifelé...A világ tele van titkokkal, a pókvilág is.
    Igen, keresgéltem már a gugliban, és találtam is sok érdekességet.De legszívesebben megismerkednék egy igazi "pókásszal".

    VálaszTörlés
  4. Szép reggelt!

    Nálunk sokáig lakott olyan mint amilyen Négyeske, Dezsőnek hívtuk.
    Szerintem a pókok szépek, Én szeretem Őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Navégrevalaki... :-)
      Elgondolkodtam, hogy van-e állat, amitől kifejezetten undorodom/félek. Talán bizonyos bogarakat, esetleg kígyót és békát nem szívesen dajkálnék. De egy pók ellen, vagy akár gyík, vagy lepke tenyerembe kerülésétől nem irtózom.(Hát inkább ezek, mint bizonyos emberek, mert köztük azért akad, akivel nem szívesen fognék kezet...)

      Törlés
    2. Még valami: írtam több helyen is kommentet a blogodba. Nem látom....Miért ?

      Törlés
    3. Nekem ami olyan, az a pióca, a meztelen csiga, és a külnféle férgek... Huh a hideg kiráz tőlük.

      Valami probléma lehetett az előző E-mail címmel, amit használtam, átállítottam egy másikra, egy hozzászólást megtaláltam, és nagyon szépen köszönöm a figyelmét! :)
      Utánanézek a többinek is, hiszen nagy örömmel tölt el, amikor valaki megtisztel a figyelmével.

      Törlés
    4. Közben megtaláltam a többit is, és elnézést kérek ezért a malőrömért, nem volt átállítva az új E-mail cím, hogy arra jöjjenek az értesítések a kommentekről is. De most már minden rendben van! :-)

      Törlés
    5. Semmi baj - csak nem értettem, hogy múlnak a napok és nem látom azt, amit kommenteltem. Ilyenkor az ember fejében mindenféle hülye gondolat megjelenik. Örülök, hogy megtaláltad "magasröptű" gondolataimat. Nézegetni fogom a blogodat !
      Amúgy. Igazad van, a pióca valamiért nekem se szimpatikus, de pl. a földigilisztákat kifejezetten kedvelem. Olyan szép, tiszta kis állat és annyira hasznos. Nem csíp, nem bánt, csak jót tesz nekem. Szoktam is néha a virágcserepeimbe egyet-egyet átköltöztetni...Jó, na tudom, nem vagyok én egészen normális :-)

      Törlés
  5. Ujvári Zsolt profil oldala - izeltlabuak.hu---itt kutakodj, így írd b a keresőbe, nagyon jó a fiú,én a pókok, bogarak csoportban találkoztam vele, ott te nem tudsz, mert haragban vagy a fb-kal. Csolk. Ja, ma szándékosan beporszívóztam egy kaszáspókot (de az nem is pók, mint megtanultam), alig értem el, a konyhasarokban volt. (HM)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szólhattál volna, elhoztam volna a kaszást. Nálam elférne itt a többiek között - az előszobában mert itt ők az albérlők.
      Ujvári Zsoltot megkeresem - biztos találok ott érdekességeket ! Köszi.

      Törlés