2019. október 9., szerda

Csak egy ötlet…


Ja, nem. Kettő…. Mármint ötlet… csak a másikról nincs fotó.

Az úgy volt, hogy leolvasztottam a nagy fagyasztómat és „találtam” egy szép darab szűzpecsenyét. De mivel volt egy darab karajcsontom is, gondoltam, legyen akkor egy kiadós, finom, igazi húsleves és utána  főtt hús akármivel.
A leves mennyei lett – a főtt hús kevésbé. Ezt a fránya szűzpecsenyét elég nehéz szeletelni – nem is sikerült. De rajtam nem fog ki ! Amennyit lehet felszeltem, sőt egy kevés maradék pecsenyezsíron még kicsit meg is sütögettem – a főtt hús nem lett rosszabb tőle, sőt ! (Erről nincs képem már.) Köretnek franciasalátához valósi (mirelit) zöldséget pároltam meg, és a hűtőmben mindig fogyasztásra készen álló bulgur volt hozzá. És mivel pár napja vettem céklát, hát céklasalátával ettem. Jó volt.

A lepotyogó darabokból pedig készítettem egy csoda finom húskrémet, amit elég régen nem ettem.



Ha esetleg érdekelne valakit, íme a receptem:
A turmixolóval először „ledaráltam” a húscafatokat. Adtam hozzá kevés vajat, mustárt, saját-készítésű gulyáskrémet, olajon kicsit megdinsztelt hagymát, sót, borsot és feldarabolt főtt tojást. Jól összekevertem és máris kész volt a reggeli kenyérre-valóm. Még van (igaz lassan horror áron) zöldpaprika – lesz 3-4 napra finom reggelim….

Én semmi ételt  nem dobok ki, és (szerintem) mester-fokra vittem az étel-átalakítás  művészetét. Nincsenek is olyasmik leírva sehol, amiket néha én készítek….
Valószínű kimegyek lassan a divatból ezzel  „skótos” a szokásommal – de nem érdekel.





10 megjegyzés:

  1. Bogárka, még életemben nem hallottam szűzpecsnyéből húslevest főzni!(HM)

    VálaszTörlés
  2. Akkor én is kimegyek már a divatból, mert én sem dobok ki ennivalót, ha mégis muszáj valami okból, hát a szívem szakad érte. Otthon sem láttam Nagymamámat soha kaját kidobni, vétek volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, a magyar tv mutat-e étel-pazarlós képeket, de a német tévé bizony sokszor mutatja - bár úgy látom eredmény nélkül....
      Nem tudom hogyan jutottunk ide (mármint "az emberiség") - de kétségbeejtő a pazarlás, amit egyesek csinálnak.

      Törlés
  3. Csatlakozom az előttem szólókhoz !Az én konyhámban is gyakran történnek ilyen átalakulások, semmi nem megy veszendőbe:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiszen így nőttünk fel - nekünk azért természetes. Csak az nem értem, hogy "időközben" hová tűnt el ez a tudás ? Miért lett erősebb a fogyasztási kényszer az ész-szerűségnél?

      Törlés
  4. Azt mondod, nehezen tudtad szeletelni a húst. Nos, az igazi háziasszonyok gondolom meg fognak botránkozni, de én azt szoktam csinálni, hogy nem engedem teljesen felolvadni. Vagyis még fagyott, de már éles késsel késsel különösebb erőlködés nélkül szeletelhető. Úgy tudod vágni, ahogy szeretnéd.
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jónak tűnik az ötlet, ki fogom próbálni. Köszönöm.

      Törlés
  5. A fagyott hús szeletelést én is ajánlom, sokkal könnyebb úgy a munka! Én is mindig mindent újrahasznosítok, ételt is, de mindig figyelek, hogy hol látok valami továbbképzős tippet. Köszönöm. :) Kérlek ossz meg még ilyeneket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha tetszett. Én szívesen "játszom" ilyesmit - mert semmit se utálok jobban, mint ételt kidobni. Mindenféle módozatot kitalálok, hogy ehető maradjon. Ha lesz új ötletem, majd megírom.

      Törlés