2009. december 15., kedd

2009.december M.o.

„Pécsett a közelmúltban nyolc alkalommal követtek el utcai rablásokat. Ez a szám magasabb a korábbiaknál. A rendőrségen érdeklődésünkre elmondták, az útonállásra emlékeztető módon elkövetett bűncselekmények tulajdonképpen valamennyi pécsi városrészre jellemzőek.
Ugyancsak közös vonás bennük, hogy a tettesek tizennégy, és húsz év közötti fiatalok, akik gyermekeket, vagy náluk gyengébb fizikumú fiatalokat támadnak meg.
A Légszeszgyár utcában például a közelmúltban négy fiatal fiú körbeállt egy ötödik fiatalt, megverték, majd elvették a pénzét, és az iratait. Hasonló volt a tettesek forgatókönyve az Őz utcában is, ott egy háromfős társaság odalépett egy járókelőhöz, bántalmazták, és szintén megszabadították értékeitől. Ezt követően pedig megszerezték a nála lévő értékeit, pénzét.
A rendőrök a nyolcból hét támadás vélt tetteseit elfogták, ők már őrizetben, vagy előzetes letartóztatásban vannak. A hatóság képviselői ezzel kapcsolatban arra hívják fel a figyelmet, hogy amennyiben valakit támadás érne, lehetőség szerint azonnal értesítse a rendőrséget, hiszen a tettesek kézre kerítésére jóval nagyobb az esély akkor, ha forró nyomon eredhetnek a nyomukba.” / http://bama.hu/  /
Mindez nem a közelgő szép, békés karácsonyi ünnep kapcsán jutott eszembe. Nem. Két napja – nem éjjel, hanem du. 5 órakor! – ahogy jöttem hazafelé, két fiatal kölyök jött mögöttem, remélem nem rossz szándékkal. Mégis /pedig ezt a cikket akkor még nem is olvastam!/ volt valami rossz érzés bennem. Többször hátra is fordultan, és sietősre fogtam a lépéseimet.
Persze, ha két ”támaszos páciens” dülöngélt volna mögöttem, akkor is ugyanilyen érzéseim lettek volna. Sőt. Tovább megyek, ha két normális férfiember jött volna mögöttem, valószínűleg akkor is…
Nem vagyok biztos benne, hogy megtalálom majd az újságban, a fenti cikkben szereplő fiatalok fél év múlva /!!??!!/ sorra kerülő elítélésének hírét sőt abban sem vagyok biztos, hogy elítélik őket.
Beszélhet nekem bárki bármit a toleranciáról, meg a különféle emberbaráti megértésről, meg akármi hasonló maszlagról. Amíg szabadon cirkálhatnak köztünk kicsi és nagy bűnözők, addig igenis délután ötkor félni kell az utcán.
Szégyenletes és szomorú.
Van azonban egy másik kis hírem is, amit @x jóvoltából találtam
/ itt: http://ad6kap6.hu/?akt_menu=13  /
Igazából semmi kommentet nem szeretnék hozzáfűzni azon kívül, hogy a hirdetés címe lehetne: Magyarország 2009. karácsony.
„Van egy nagyon jó állapotú lovaglógépem, amit felajánlanák olyan embereknek, akik imádják a testüket edzeni, és nagyon szeretik a sportot. Én egy 4 gyermekes anyuka vagyok, és egyedül nevelem őket, nehéz körülmények között, ezért ha lehet, akkor cserébe tartós élelmiszereket szeretnék kérni. Ezeket: 5cs kr.cukor, 2cs rizs, 2cs lencse, 1ü méz, 4ü étolaj, 2cs 250 gr-os omnia kávé, 1cs 1.2kg-os nesquick kakaópor, és egy 120cm-es műfenyőt. Ezeket a gyerekeim részére kérném. Nagyon fontos lenne. A szállítást nem tudom megoldani, azt annak kell megoldania, akinek kell a lovaglógép.
Üdvözlettel: K. M. /teljes név/”


Kép:  http://www.fotocommunity.de/search?q=schatten&index=fotos&options=YToyOntzOjU6InN0YXJ0IjtzOjI6IjE2IjtzOjc6ImNoYW5uZWwiO3M6MjoiMTAiO30&pos=20&display=15445163

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése