2021. június 3., csütörtök

Újabb halastó - ezúttal Szalánta-Németiben

Tókereső programom újabb állomása a Szalánta melletti Németi volt. 1977 óta már nem is önálló település, hanem Szalánta-Németi a hivatalos neve.

Nagyon kedves, tiszta, rendezett kis falu benyomását keltette bennem, amíg végigautóztam utcáin, és bár hétköznap délelőtti csend volt, de el tudok képzelni egy langyos nyári estét itt a horgásztó partján,  kellemes zenéléssel, grillezéssel, vagy egy horgászversenyt.  Nagyon barátságos és tiszta, csendes és nem tudom másképp írni "zöld" kis településnek tűnt nekem - nem hinném, hogy csak azért, mert rövid időt töltöttem itt  és nem annyira a házakra koncentráltam, hanem a természeti környezetre.... Nehéz megmagyarázni, hogy az emberben bizonyos helyszíneken miért ébrednek bizonyos gondolatok, érzések.... Nekem Németi nagyon tetszett.

Szalánta első írásos említése 1192-ből , Németi  első említése 1240-ből származik - van tehát "történelmük".... Itt jegyzem meg, Szalántához tartozik az általam sokszor felemlegetett  Eszterág puszta is. (A jobb oldali "Címkék" között találhatók írások róla.)

Mivel a fő fotó-célom itt is a halastavak megörökítése volt, mutatom ezeket és néhány  egyéb helyen készül képet.

Be kell valljam, egyre inkább élvezem  a magam-kitalálta felfedező túrákat, tetszenek a halastavak, még akkor is, ha amúgy a halat nem szeretem (enni).....

Megmutatom az útvonal térképét is, habár itt most csak a Németiben készült képek lesznek, az út másik részét, a  szőkei halastavakat majd holnap láthatja, aki ide betéved.


Barátságos kis grillező-kenyérsütő-hely

Nyílik a kamilla

A kisebb tó


Nem tudtam betelni a vízen tükröződő képpel....

Egy nagyon ötletes "játék"asztal - még ilyent se láttam


Gyöngyköles

Németi temploma (De Szalántán nincs másik)

A hajdani paplak - üresen áll.....

Egy nagyon régi feszület... és


egy új, modern Mária szobor...



A másik halastó: jelenleg a víz le van eresztve



Ezt a 3 fenti képet a netről hoztam, de most nem találom a linkjét...(Nem saját kép, most nem volt víz a tóban.) 

És a nap "csúcs-képe" Ez ugyanis egy csodálatos szürke gém volt, még ha a képen nem is látszik....



4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kis település Németi. Még busz is jár be ide, igaz nem túl gyakran. Érdekes, hogy a nagyobb Szalántának nincs temploma. Valószínű régen a Németi volt jelentősebb település. Szalánta sok háza és utcái csak a 20. században alakultak ki a forgalmas főút mentén. Én a tavaknál nem jártam, de az utcákban igen. De nagyon szépnek tűnik, érdemes lesz újra ellátogatnom ide és alaposabban körülnézni. /Látom a plébániaépületet újracserepezték, talán lesz valami terv vele, vagy csak lehet "költeni" a pályázati pénzt és ezért.../

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kellemes benyomást tett rám ez a kis falu. Most nem jártam be alaposan, csak a tavak miatt mentem, s aznapra volt még egy messzibb tervem is. De azt hiszem, sort kerítek rá, felfedezem, hiszen járok azért arrafelé néha.

      Törlés
  2. Jó gondolat ez a halastavas túra, beengednek mindenhová?
    Szépek fényképeid a vizekről :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig még nem volt gondom. Nem pecabotot, hanem fényképezőgépet viszek, azzal meg nem lehet horgászni - talán ezért... :-)

      Törlés