2023. február 6., hétfő

Szendvics

Megörökítésre méltónak találtam, még akkor is, ha én négy szendvicsre/be nem tennék ennyifélét….Mondhatom úgy is, hogy amikor olcsó volt, én akkor se tettem rá sajtot, felvágottat és tojást egyszerre – mert régebben se volt ingyen semmi. De ettől még igaz, amit leírnak.

https://www.omv.hu/hu-hu/value

https://hovege.hu/sporolj/inflacio/2023/02/04/mar-az-olcso-is-draga-amit-eddig-olcso-etelnek-hittel-mar-nem-az/

Négy darab szendvics alapanyagainak ára 2010-ben:

Trappista sajt (30 dkg): 420 Ft – (1 kg: 1400 Ft)
Párizsi felvágott (20 dkg): 206 Ft – (1 kg: 1030 Ft)
Zsemle (4 db): 76 Ft
Tojás (4 db): 128 Ft
Margarin (200-250 g): 242 Ft
Paradicsom (20 dkg): 108 Ft – (1 kg: 541 Ft)
Uborka (20dkg): 89 Ft – (1 kg: 448 Ft)
Narancslé a szendvics mellé (1 liter): 357 Ft.
Összesen: 1626 Ft.

4 darab szendvics ára 2022 decemberében:
Trappista sajt (30 dkg): 1377 Ft – (1 kg: 4590 Ft)
Párizsi felvágott (20 dkg): 540 Ft – (1 kg: 2700 Ft)
Zsemle (4 db): 260 Ft
Tojás (4 db): 361 Ft
Paradicsom (20 dkg): 152 Ft – (1 kg: 763 Ft)
Uborka (20 dkg): 236 Ft – (1 kg: 1180 Ft)
Narancslé a szendvics mellé (1 liter): 709 Ft.
Ez összesen 3635 Ft



4 megjegyzés:

  1. Guszta, de marad inkább a bundás kenyér bár az sem olcsó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem az esztétika a fontos, hanem a számok, a tények.....Amúgy meg, viccen kívül én a jó házi-zsíros kenyeret lila hagymával sokkal jobban szeretem, mint ezt a leírt szendvicset. Persze se a zsír, se a lila hagyma nem olcsó.............

      Törlés
  2. Elég dús szendvicsek, az biztos 😊. Én szeretem a többféle zöldségfélét (uborka, paprika, paradicsom...) egyszerre enni, de mindegyikből csak keveset, és főleg csak akkor, amikor érési idejük van. Ilyenkor télen ha veszünk 1 paprikát, azt napokig esszük ketten.
    Felvágottat vagy szalámit, kolbászt szeretem sajttal, még főtt tojás is jöhet mellé, de mindenből lényegesen kevesebb mint a felsoroltak. És mindenből csak vékonyka szeleteket...
    Úgyhogy egy hideg vacsora nálunk a töredékébe kerül, mint a fentiek. De már ott kezdődik, hogy hónapok óta zsömlét sem láttam a tányérunkon 😊, csak kenyeret eszünk, és abból is keveset. Régen sem pazaroltunk, hasonlóan hozzád, most meg pláne nem.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem nem vagyunk egyedül az ésszerű spórolással. De azért ezek a mai árak elrettentőek - és azt hallom, még nincs is vége...Nos, nem vagyok elragadtatva az ilyen hírektől....

      Törlés