2018. december 12., szerda

Mi lehet az oka ?


Nem is értem, hogyan  és miért csak ma döbbentem rá, hogy a házamat tetőtől talpig körbefutó vadszőlőn idén EGYETLEN szem szőlőbogyó sincs ! Annyi, de annyi virág volt rajta, hogy elmondani nem tudom, hetekig zsongtak-döngtek itt rajta a méhek, darazsak és egyéb bogarak. És tessék: termés sehol…
Egyszerűen nem értem. 30 éve etette ez az egyetlen (!) vadszőlő tő nyáron a méheket, télen a rigókat és most semmi…
Ijesztő és érthetetlen…..


Ez az egy tő futja be az egész házat (30 éve ültettem)

A ház É-i oldala + a kerítés (2016-os fotó)

NEM szedi le a vakolatot !!! Ez hazugság !

Idén nem fogok tudni ilyen képet készíteni....
       

 

14 megjegyzés:

  1. Nekünk üres mogyoróhéjaink voltak, szép nagy mogyorónak tűntek, aztán, ha feltörtük semmi. Állítólag a szárazság miatt. vagy ki tudja?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értetlenül állok a dolog előtt. Mert - ahogy írtam is - rengeteg virág és a beporzást végző méhecske volt a nyáron. De hogy a csapadékhiány miatt ne legyen egyetlen szem vadszőlő se - szinte hihetetlen...Habár.....Hát nem tudok semmi elfogadható indokot.

      Törlés
  2. Hát ez tényleg kérdőjel, hogy miért nem volt rajta termés :O én is a szárazságra tudok gondolni, csapadékhiány? ki tudja...

    Ekkora hó van felétek????? nem is tudom mikor láttam mifelénk ilyen nagy havat :D az elmúlt télen nem volt ennyi hó összesen, mint most a fotódon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudok rájönni az okra. A kép aláírását viszont kiegészítettem - ez 2016-os téli fotó, csak nem volt másik képem a teljes ház/kerítés falról, levelek nélkül.

      Törlés
  3. Lehet, hogy a légszárazságvolt az oka. Én a babbal jártam így, legalább 6-7-szer vetettem különféle fajtákat, egyiken se lett semmi, még a vetőmag se jött vissza. Bozsik gazda magyarázta egyszer a rádióban, hogy túl meleg és túl száraz volt a levegő, azért nem lett semmi babtermés, és lehet, hogy a vadszőlőnél is hasonló a helyzet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lenne, ha rendelkezésemre állnának régebbi meteorológiai adatok. Tényleg az elmúlt 30 évben nem volt ilyen nyár ? (persze,lehet....) de egy biztos, vadszőlőbogyó mindig volt...
      Valahogy nem nagyon akarom tudni, mi várható még a hátralévő időmben...
      Egyébként épp tegnap láttam egy filmet, hogy intenzíven foglalkoznak a rovar-evés megszerettetésével. Már vannak Németországban ilyen éttermek...És most kísérleteznek azzal, hogy legalább az állateledelt rovarból készítsék. Szegény kutyák-macskák nem fognak tudni tiltakozni se....(A gazdiknak meg úgyse fogják az orrára kötni, hiszen most se tudod, mivel eteted őket. Lehet hogy már hernyókkal....)

      Törlés
  4. Úgy emlékszem, említettem, hogy minálunk sincs az idén.
    Pedig volt a "virágzási időszak" és méhek is voltak bőségesen.
    Viszont - ha nem is a vadszőlőre,- (a talajszintre) - már jött 2-3 f.rigó.
    Valahogy cinke se nagyon van, de legalább szarka és szajkó már megfordult itt. (igaz,csak fenyőfán)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkodtam a dolgon, lehet, hogy tényleg a kevés csapadék az ok. Még úgy is hogy valószínűleg az ilyen nagy töveknek elég mélyre leér a gyökere.És mégis - ott is kevés lehetett a víz. Nem nagyon tudok kitalálni más okot.

      Törlés
  5. Bocs' ha így írom be, átlaghőmérséklet grafikonok (Pécs) 10 évre visszamenőleg - http://joido.ttk.pte.hu/grafikonok (Igaz, kissé időigényes lenne összehasonlítgatni.) Nem egészen hazugság... a jobb minőségű vakolatot nem szedi le... (már bocs' - csak sejtésem van, milyen vakolatod lehet.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem tudom a SZB38-ban milyen vakolat lehetett de nem emlékszem, hogy ott lett volna ilyen problémánk.Na persze ha egy romra fut rá, ahol a vakolatot már a szentlélek se tartja.... az más eset. (Az ajánlott linket csak belépett tagok láthatják. Hát annyira nem vagyok kíváncsi....)

      Törlés
  6. Én is az aszályra gondolok, mivel az erdőben is rendkívül gyengék lettek az idei éves bogyós termések (pl. csipkebogyó, galagonya, stb.), bár van egy kivétel az meg túlteljesített. A galagonya szemek idén kétszer akkorák, egészségesek, és rengeteg volt belőle idén. Akkor ez vajon, hogy csinálta, neki nem volt kevés a csapadék?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elgondolkodtató azért ez. Ennek a hatalmas vadszőlőnek több méter mélyre érhet) le a gyökérzete. Hát már ott is ilyen szörnyű szárazság van ? Nem tartom lehetetlennek, de akkor azért ez elég tragikus.

      Törlés
  7. Az előző hozzászólásom első mondatában a csipkebogyó mellé kökényt akartam írni, hogy az lett még rossz. A galagonya, mint írtam szépen termett.

    VálaszTörlés