2021. április 20., kedd

Zöldséges pufik

 Egy vega ismerősöm "megfertőzött". No nem a "C"-vel, hanem a "zöld-evéssel"... Boltban is voltam, és voltak maradék zöldségeim - mit is alkothatnék belőlük ? - töprengtem... Aztán készítettem egy újdonságot, legalábbis nekem az volt, bár meglehet, ha keresgélnék a neten, hasonlót már más is csinált. 

A következők kerültek bele, lereszelve, nyersen:  2 közepes sárgarépa, 2 közepes krumpli, 1 fél karalábé (reszelve), egy kelkáposzta negyede (maradék), 1 nagyobb hagyma (ezt természetesen nem reszeltem, hanem apróra vágtam és  kevéske olajon előbb megpároltam), 2 gerezd fokhagyma összenyomva, 2 egész tojás, 3 evőkanál len-szezám mag keverék,  só, bors (nem tudom mennyi) és annyi zabpehely, hogy formázható massza legyen.
Ebből a mennyiségből 11 db tenyérnyi kis lepényke készült, amiből 8-at lefagyasztottam.
A maradék hármat a kis tepsibe megolajozott sütőfóliára tettem, majd mindkét oldalát a sütőben megsütöttem. Amikor kész volt, mindegyikre szórtam egy kevés reszelt sajtot és még pár percre visszadugtam a sütőbe, hogy ráolvadjon a lepénykékre a sajt.
Én (téliesített) kovászos uborkát ettem hozzá –  nagyon ízlett ! 
Az előző napról maradt sárgaborsó levesemmel finom ebédem lett.














12 megjegyzés:

  1. Ez szuper finom lehetett! Kipróbálom. th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ízlett - és szeretem az efféle "ötletelést" Néha egész jó dolgok jönnek ki belőle.

      Törlés
  2. Finom lehetett, szeretem én is az ilyen zöldséges egyveleget. Gyakran készítettem már én magokat nem szoktam bele tenni annyi különbséggel . Váljon egészségedre ez a finom ebéd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Az egészségre mindig szükségem van :-)
      Ahogy hallom, emelkednek a húsárak - érdemes a zöldségekkel foglalkozni - bár azt se adják ingyen...

      Törlés
    2. Úgy olvastam külföldi vegán receptekben, hogy a lenmag tojás helyettesítő. 1 evőkanál lenmag=1 db tojás.
      th

      Törlés
    3. Nocsak ! Ez számomra újdonság.
      Igaz persze a lenmag se olcsó... bár 1 kanál azért olcsóbb, mint egy tojás - ez tény... Ki fogom próbálni.
      Itt vannak még tippek:
      https://www.zizikalandjai.com/2015/04/tojas-helyettesitok.html

      Törlés
  3. Én is megpróbálom, egyszerü és egészséges. Köszönöm a tippet. Majd beszámolok az eredményröl.

    VálaszTörlés
  4. Nincs is jobb ezeknél a zöldséges dolgoknál! Finom és egészséges. Valószínű mi is átállunk, de ahhoz kertészkedni kell, hogy megérje, mert a zöldség hasonlóan drága, mint amennyi a hús lesz... Egy főre nem vészes, de egy "menzán" sok lenne!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg lassacskán el kell kezdeni a városi embernek is gazdálkodni, mert talán (?) olcsóbb lesz, mint a bolt....Eszméletlenül elszálltak az árak és engem az dühít, hogy aljas cselekkel csinálják (lásd Rama - de épp ma más, hasonló dologgal is találkoztam. Ugyanakkora a csomagolás, mint a régi, de kevesebb van benne...Mocskok !!!!!)

      Törlés
  5. szuper ötlet, köszönjük! ezt én is ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem ízleni fog - én szívesen kísérletezem ilyesmikkel.

      Törlés