2021. április 30., péntek

Kozármisleny tavai

 


És egy közelebbi térkép:

Itt van egy macskaugrásra Kozármisleny, két halastava is van és egész a mai napig nem jutottam el ide. ...magam se értem, miért/hogyan. Ma viszont pompás volt az idő, sőt, talán még túlságosan meleg is, de ebéd után mégis nekiindultam, felkerestem mind a két tavat. Nem bántam meg. Az első, a kisebb, amelyik bent van a településen, az olyan "szabadidő park-szerűségben" van, vagy minek nevezzem. Futópálya van körülötte, mint a tüskésréti tónál, és viszonylag kevés fa van a környezetében. A másik, az "igazi horgásztó" sokkal romantikusabb, erdő veszi körül, ez nagyon tetszett.
Rengeteget fényképeztem, és nagyon pompásan éreztem magam... el fogok én ide jönni még.

Képek az első tóról:


A futók útja

Több ilyen kis forrás-szerűség is van a parton

Játszótér

Új facsemete telepítés



Néhány a kacsás képekből...

Igen, ezek mind teknősbékák!!!




Ha nekem csak ekkora kis földecském lenne - de jó lenne...


Képek a másik, a település határán túl lévő horgásztóról: 



A felhők és a víz csodás tükörképéről sok felvételt készítettem...





A kacsákról még több kép készült, mint a felhőkről...

Nem tudok eleget csodálkozni a fakérgek mintáin...

Egy szépséges taplógomba

Én csak ilyen madár-fotót tudok készíteni, de ennek is örültem.

Kerekrepkény 

Ide látszik a tévé-torony...


Számomra - ez a "csúcs-kép" ez ugyanis egy vízisikló, akit első találkozásunkkor nem tudtam lefotózni. Kicsi később másodszor is eljött hozzám, és ha nem is világszám, de mégiscsak életem első (és tán egyetlen) vízisikló fotója lett.  




6 megjegyzés:

  1. Na ebben még nekem is volt új. Bár tudtam mindkét tóról, de csak a városban lévőnél voltam. A másiknak csak a közelében jártam. A két kis forrást sem ismertem. Viszont van egy nagy méretű Mosó-forrás Misleny déli felén a buszfordulónál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltétlenül nézd meg a másik tavat, az a szebb - szerintem. Vagy romantikusabb...Ilyen kis forrás-foglalás-szerűség több is van a tó északi partján, de egészen biztos, hogy nem ezek táplálják a tavat, mert a K-i végében láttam egy nagyobb befolyó zsilipet(vagy mit). A mosó forrást nem ismerem, de ha arra járok, majd megpróbálom megkeresni.

      Törlés
  2. Szerencsés voltál azzal a kígyó-fotóval ! :-)
    (Kati)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Bizony ! Komolyan mondom az ilyesféle sikerélmények napokra "erőt" adnak nekem.

      Törlés
  3. Nagyon szép hangulatos tó mindkettő. Erre még nem jártunk, talán majd egyszer....
    Nagyon jó fotókat készítettél a tájról és az állatokról is 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a dicséretet, és csak ajánlani tudom, ha errefelé jártok, nézzetek be ezekhez a tavakhoz. Nem mondom, hogy "egy Balaton" - de van az egyszerűségben is valamiféle kedves báj. Nekem tetszettek.

      Törlés