2022. október 28., péntek

Még mindig/újra a Triglavról...

Azt hiszem, megint "csak magamnak" - ajánlva kerül ide a mai bejegyzés...
Egy ismerősömtől kaptam elolvasásra (és persze szív-melengetésre) ajánlva az alábbi cikket:
https://telex.hu/szepkilatas/2022/09/17/bizony-neha-3000-meter-magasban-is-sorba-kell-allni

Kimondani is sok, 34 éve jártam ott, de olyan élénkek az emlékeim - tán mert sokszor gondolok rájuk - hogy az néha engem is meglep...
Nos a cikk elolvasása után (nem először) azt érzem, jó időben voltam jó helyen. 1988-ban még nem volt az idegenforgalom számára ismert a Triglav, és hát ennek megfelelően nagy forgalom se volt rajta. A képeimet nézegetve alig-alig látni embereket - akik az utam során viszonylagos közelembe kerültek. Nem volt gondom se szállással, se étkezéssel, valójában semmivel se...
Micsoda mázlista vagyok ! Erre és így még nem gondoltam, hogy bár életemnek nagyon nehéz szakasza volt akkoriban, ez a Triglav mégis akkora és olyan csodás élmény, ajándék volt, hogy kellőképp tán megköszönni se tudom sorsom irányítójának....

Az alábbi képek már többször szerepeltek a blogban, most csak azért teszem ide, hogy bizonyítsa - akkoriban alig jártak túrázók arrafelé...






És mostanában így néz ki: 


Képek innen: https://megallasnelkul.blog.hu/



6 megjegyzés:

  1. Igen, emlékszem hogy tavaly is írtál róla. Szuper teljesítmény volt, csak gratulálni tudok hozzá most is!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, életemnek talán legfontosabb részlete volt az a pár nap - remélem sosem fogom elfelejteni. :És kívánnám, hogy mindenkinek legyen az életében pár ilyen csodás, emlékezetes nap.

      Törlés
  2. Nem csak magadnak tetted ki a linket, én is elolvastam, köszönöm. Nagyon szerencsés időben jártál a Triglav-on. Mióta először olvastam, hogy ott jártál sokszor eszembe jutsz, ha Szlovéniában járunk. Márpedig sokszor megyünk, mert a szlovén határ mellett lakunk (már írtam), és nagyon szeretjük, Szlovénia egy más világ. Méltán vagy büszke a Triglav megmászására, gratulálok! Szerencsés vagy, hogy van egy ilyen örök emléked! Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa kedves szavaid ! És kicsit irigyellek, ha rendszeresen, vagy gyakran jársz Szlovéniába. Én már csak az álmaimban utazom oda - de be kell valljam, ezek a legszebb álmaim.....

      Törlés
  3. Csodálatos hely lehet. Az ilyen szép emlékek/élmények sosem felejtődnek el. Ebből még 34 év után is lehet töltekezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És olyan közel van ! Nem is értem, miért nem megy mindenki Szlovéniába - legalább egyszer - hiszen nincs messzebb, mint pl. Miskolc...És nem azt mondom ezzel, hogy az a vidék nem szép - de azért nekem valahogy az Alpok tája mégis jobban tetszik.

      Törlés