2022. október 14., péntek

Októberi mecseki séta - képekkel

A koraőszi langymelegben sétáltunk egyet ismét a hegyen...  A mandulásnál, az állatkertnél és a busz végállomásnál rengeteg autó parkolt, a belső séta-úton viszont alig-alig találkoztunk emberekkel.  Most vittem a fényképezőmet, s megörökítettem a katasztrofálisan száraz nyár "eredményét" a félhalott sombokor leveleit, a veresgyűrű som félszáraz lombját,  - miközben eldöcögött mellettünk a kisvasút pár kocsija.          

A városba vissza a Bárány úton mentünk, ahol már előző sétám alkalmával is megcsodáltam az októberben nyíló orgonát - csak akkor nem volt nálam a fényképezőm. Most megörökítettem, ha valaki esetleg kételkedett volna a szavaimban. Igen, októberben az orgonabokor telistele volt virággal...



Fentebb egy kiszáradt som bokor, de ezen a képen látszik már a somvirág bimbója - talán mégse halt meg egészen a bokor....

A veresgyűrű som levelei nem száradtak el teljesen...

Pirítógyökér: szép, de mérgező

Kinek milyen öröme származott ebből a firkából ? 

A kisvasút

Nos, ez a turbolya - olyan jó volt látni ezt a "tavaszi.zöld" színt ....a száraz avar és fű mellett...

Valamilyen gomba a Mandulásnál - állítólag most sok gomba van.

Kígyószisz



A hecsedli (vadrózsa) és az orgona-bokor. Ősz és tavasz együtt.


És a közeli  "dokufotó": orgona októberben a Bárány tetőn....


 

8 megjegyzés:

  1. Kellemes séta lehetett! Szép a hecsedli, én már főztem a múlt héten szörpöt, bár kevesebb van mint régebben és a szemek is kisebbek, de sikerült majdnem máfék kilót szedni.
    Az orgona is nagyon szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva a hecsedlihez már nincs türelmem. Akármilyen finom, rengeteg munkát igényel. Jó pár éve már nem készítek. Igaz én nem szörpöt hanem lekvárt szoktam csinálni és az rettentő szöszölős munka. Minden szemet egyenként megpucolni......Az orgonán nagyon csodálkoztam, ilyent még nem láttam, hogy ősszel kinyíljon.

      Törlés
  2. Az őszi esők csak az aljnövényzetet tudták megzöldíteni, ami elhalt, az már ilyen maradt. Szerencsére, a szárakban van még egy kis életerő, többségük talán jövőre kihajt. A bogyós termések (pl. csipkebogyó) évről-évre egyre rosszabbak. Kevés is a mennyiség, kicsik is a szemek, és nagyon sok a hibás. Régen 10 szemből egy volt a rossz, most 10-ből kb. 7.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos azt kell mondanom, egyetértek veled. Nem reménykedem semmiféle "javulásban" pozitív változásban. Szomorú........

      Törlés
  3. Hát az orgona tényleg nagyon megzavarodott! Ilyenkor? Fantasztikus! A kisvonat ragadta meg még a figyelmemet, mert nagy kedvencem volt, vagy inkább csak vágyam, mert a 60as, 70es években nem mindig működött. Bár nem is tudom, hogy jól emlékszem -e. Ritkán sikerült elcsípni. És még én is akartam írni, hogy örülök, hogy rendben van a géped és írsz. Üdv, Kriszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kriszti kedves soraidat ! Tudod, ebben a kelekótya világban minden jó szó aranyat ér. Értelmet ad a holnapnak, a következő bejegyzés megírásának... Köszönöm !

      Törlés
  4. Az a nem petrezselyem a turbolya.Zamatos vagy illatos jelzővel.Áttelel és tavasszal nagyon korán szedhető.Édeskés,nagyon aromás illata van,amit nem mindenki szeret.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, mindig tanul az ember...Őszintén szólva nem volt türelmem/kedvem kutakodni utána, köszönöm, hogy megírtad !

      Törlés