2022. október 21., péntek

Sáska

Olvasom ezt és  örömmel gondolok arra, hogy az én szavatosságom előbb-utóbb lejár. Remélem előbb, mint hogy sáskát kelljen ennem....

https://www.agrarszektor.hu/elelmiszer/20221019/saskat-es-tucskot-arul-a-magyar-szupermarket-leesik-az-allad-ha-meglatod-mennyiert


".....Úgy tűnik, az emberek szeretik a különlegességeket, hiszen az első hetek tapasztalatai alapján nagyon jó volt a fogadtatásuk és jó eladási számokat produkáltak. Azonban nem lehet elmenni amellett sem, hogy az ára igencsak borsos: 80 g tücsök fehérjés chips 890 forintba kerül, 20 g fűszeres sült tücsök 2 890 forintba, 10 g ehető sáska kakukkfű és oregánó fűszerezéssel 2 990 forintba. Ez tehát azt jelenti, hogy utóbbi kilója közel 300 ezer forint. Ebből 200 kilogramm csirkemellet vásárolhatnánk ugyanitt, ami szintén egy elég jelentős fehérjeforrás, és közelebb áll a megszokott formához. A magas árat az magyarázza, hogy kevés helyen kapható, exkluzívnak minősül, így addig, amíg ez nem változik, ez így is marad. Ha egyszer hasonló lesz a penetrációja, mint mondjuk a csirkemellnek, akkor vélhetőleg az ára is jóval elfogadhatóbb lesz...." 




6 megjegyzés:

  1. Ezt nem nekünk árulják. Budapesten rengeteg keletről érkező ember él, és bizonyos kultúrákban ez alapélelmiszer. Nekik ez pont olyan, mintha te egy keleti országban meglátnád, hogy túró rudi van a boltban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem viszont ellenkező a véleményem. Igenis "szoktatni" akarják az emberiséget (kontinenstől függetlenül) az ilyesféle fehérjéhez, mert az a "rendszer" ahogy most élünk hosszú távon fenntarthatatlan. Ettől függetlenül momentán én se tudom elképzelni, hogy szöcskét egyek - de ki tudja mi vár még rám ?????

      Törlés
  2. Hát szöcskét sáskát én sem ennék, akkor inkább száraz kenyeret. 😊 Persze csak ha kenyér lesz még.... Biztos vannak olyanok, akik szívesen megkóstolnák, akár mennyire drága is, de az nem én vagyok....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, ma azt mondta valaki, hogy tán már (tudtomon kívül) ettem is...Pl. müzlibe keverve...Hát a gondolat is szörnyű volt...lehet, nem veszek/eszem több müzlit...(?)

      Törlés
  3. Pedig eljön az az idő egyszer, amikor elfogy az az élmeszer és minden más, amit most fogyasztunk, eszünk. Akkor majd rákényszerülünk tücskökre - bogarakra. Hát én sem szeretném megélni ezt a kort :o(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán lassan, fokozatosan és persze ha szükséges, kényszer hatására megváltozik majd az étkezési rend, de én is remélem, hogy nem az én életemben....

      Törlés