2022. október 15., szombat

Vince patak regatta - emlékére

Tekintve, hogy Vince utca "vonatkozásában" mindig is érintettnek fogom magam tartani (éltem ott jó pár évet) - megragadta a figyelmemet, hogy a regatta emlékére, vagy a regatta különlegessége miatt, készült egy ugyancsak különleges alkotás, egy különleges alkotó által. Nevezetesen Kolodko Mihály https://hu.wikipedia.org/wiki/Kolodko_Mih%C3%A1ly  egyik mini-szobrocskája került itt elhelyezésre. 

(Csak zárójelben, tudom, van Pécsett egy másik szobra is, a volt magasház közelében valahol, de azt eddig nem volt kedvem megkeresni, talán majd egyszer...) 

A regattáról itt egy tudósítás: 

https://www.eckpecs.hu/2020/11/capauszony-es-papirhajo-unnep-a-tettye-patak-partjan/

Szóval elmentem a Tettyére, majd lesétáltam a Vince utcán, és már a nyakam is megfájdult annyit tekergettem a fejemet, de sehol se találtam a keresett Kolodko szobrocskát. Már majdnem leértem az Ágoston térre, amikor eszembe jutott, hogy tán meg kellene kérdezni valaki itt-lakót. És épp akkor állt meg egy autó mellettem, s szálltak ki belőle páran, befelé indulva a házba. Leszólítottam egyiküket, s megtudtam, hogy bizony nem jó helyen keresgéltem, vagyis a Vince utca jó cím, csak éppen nem a végén, hanem az elején van a szoborka.

Kicsit meditáltam, de aztán mégis visszamentem, s kezdtem az elején a kutakodást.... (Ha lett volna elég eszem, még itthon megnézem a neten lévő fotókat, s akkor rögtön rájöhettem volna, hol is kell keresni - na de ezt elmulasztottam...)

Végül megtaláltam a szobrocskát -  nagy nehezen készítettem is róla pár fotót (nem igazán "fotogén" alkotás) - és jól kifáradva hazatértem. Közben 132 kép készült még. Na, azokkal majd tán holnap foglalkozom.  Mára legyen elég a miniszobor és a hozzá tartozó mesém...

Na, hol van ?


Látod ? Nem látod ? Na látod !!!

Mondtam, hogy ott van ....az a kis izé az...

Nézd meg közelebbről....

Na, szóval ezt kerestem...




4 megjegyzés:

  1. Tudtam hogy kicsi, de hogy ennyire? :D Egyébként ez a regatta egy nagyon helyes találmány! Imádják a gyerekek és a felnőttek is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, a méretén bizony én is elcsodálkoztam.....Ahogy visszakerestem a sajtó-visszhangját a regattának, valóban úgy tűnik, hogy ez egy sikeres akció. Mellesleg épp megállapítottam, hogy végre egyirányúsították az utcát, de még így is szűknek bizonyul a kétoldalt parkoló autók miatt. A regattakor gondolom parkolási tilalmat vezetnek be, mert másképp a versenyzők és a közönség már el se férne.

      Törlés
  2. Ötletes kis különlegesség, de nagyon el van dugva, nem hiszem, hogy sokan ráakadnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen is gondolkodtam...Talán mégse baj, hogy ilyen mini - bár aki rongálni akar, netán lopni, annak semmi sem akadály. De azért érdekes....

      Törlés