2024. február 24., szombat

Mi lehet a titok ?

(Legyen valami lazább téma, a mostanában nem túl vidám bejegyzéseim között - gondoltam....Aztán felettem magamnak a kérdést, ami itt alább olvasható, az vidám ? Hát nem vagyok biztos benne. Hétköznapi, de legalább talán nem szomorú...Vagy csak "hozzáállás" kérdése ?  Mert ugye, ha még hurkám se lenne, ami kidurran, akkor mire panaszkodhatnék ????? Bizony, bizony, minden relatív....) 

Képtelen vagyok úgy megsütni egy karika véres hurkát, hogy az ne durranjon szét...

Nem fogom felsorolni, hányféleképp próbálkoztam, de jó néhány ötletet kaptam már. Eddig egy se vált be - leszámítva a "szerencsét". Mert volt már szerencsém és akkor nem durrant ki...Mindig megszurkálom, a zsír mellé kis (kevés) vizet is öntök, először alufóliával letakarom, majd a végén leveszem róla...
Nem tudok rájönni, mi az oka, hogy az az átkozott véres hurka nekem mindig szétpattan ?  😠


....persze azért megeszem és nem a kutyának adom....


Eisvogel, lehet áldani fogom a nevedet, míg élek.Azon a linken, amit javasoltál a hozzászólásodban, a következő olvasható:

HURKASÜTÉS SÜTŐBEN LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE:

  1. A hurkát 30 percre hideg vízbe áztatjuk, majd letörölgetjük.
  2. A hurkát tepsibe tesszük úgy, hogy semmiképp ne érjenek egymáshoz a darabok, ugyanis ettől is kiszakadhatnak.
  3. A hurka alá öntünk 1 dl vizet.
  4. A hurkát hideg sütőbe tesszük, és 140 fokon 25-30 percig sütjük.
  5. Ezután két fakanál segítségével óvatosan megfordítjuk, meglocsoljuk a kifolyt zsírral és további 10 perc alatt készre sütjük. Ha piros és ropogós a bőre, tálalhatjuk!
Nos, meg fogom próbálni legközelebb így sütni és be fogok számolni az eredményről. Nagyon köszönöm a tippet - bevallom ilyen sütési módozatot még életemben nem hallottam...




6 megjegyzés:

  1. Ezzel én is így vagyok. Kis vizet mindig öntök alá, meg zsírt, aztán mindenféle fedő nélkül teszem be a hideg sütőbe, és kis lángon sütöm végig. De! Ha a hurka úgy akarja, akkor kidurran. Van amikor nem, van hogy csak épphogy, van hogy jobban. Én is volt hogy megszurkáltam, de úgy veszem észre, hogy mindegy neki... Viszont, amikor régen még vágtunk disznót, akkor azok a hurkák sosem durrantak szét. Érdekes, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki te is Eisvogel által javasolt módszert....

      Törlés
  2. https://www.mindmegette.hu/igy-nem-durran-ki-a-hurka-sutesnel-hurka-sutese-sutesben-61398/

    Meg kell próbálni a tippet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, feltétlenül megpróbálom legközelebb, hihető, amit írnak....

      Törlés
  3. Nagyon guszta és igazán megkívántam. Megnyugtatlak nem csak a véres hurka megy szét, de engem egy cseppet sem zavar. Általában én nem sütőben sütőm de ez nem befolyásolja hogy néha egyben marad de inkább jellemző hogy reped. Ez majdnem olyan téma mint hogy miért reped szét a bejgli mert az is mumus számomra bár úgy is megesszük !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, neked is ajánlom az Eisvogel által javasolt módszert - én mindenképp ki fogom próbálni. Beiglit nem sütök, azzal nincsenek tapasztalataim.

      Törlés