2009. február 28., szombat

Az utolsó nap februárból

Hihetetlen, milyen gyorsan röpül az idő ! Eddig nem panaszkodhattunk a télre, elég jól megúsztuk, egyedül az ónos-esős napok voltak rosszak, a két-három alkalommal esett hó – legalábbis itt bent a városban, nem volt veszélyes – ha még én is el mertem menni itthonról /a hegyről/ a Trabival… Ahogy javul az idő, egyre erősebb a kényszer bennem: fotózni kell mennem, ki a „zöldbe” ! Mentünk is. Ami a tegnapi kutya-séta legklasszabb pillanata volt, - hát azt persze nem láthatjátok… Ugyanis két kis őzike legelészett közvetlenül az út mellett, a pécsbányatelepi kórháznál… Lassítottam ugyan, de mire letekertem az ablakot, naná, hogy árkon bokron túl voltak már…Kénytelenek vagytok megelégedni a maradékkal…



 Egyébként valójában azért mentem, hogy lefotózzak néhány villanyoszlopot, illetve, hogy megnézzem, mekkora a hó/sár a gesztenyésben, lehetne-e már kicsit kirándulni az erdőbe. No, erre egyelőre nincs lehetőség, mert csüdig süllyedtünk volna, ha bemegyünk. Így hát meg kellett elégedni a temető melletti parkerdővel. Örömömre, épp ott jártunkkor kibújtak a struccok is az állatsimogatóból/ban. Ha már a szajkót sehogy se tudtam lekapni, legalább ezeknek a randa nagy madaraknak megörökítése sikerült. 
Tudom, ez se tökéletes, de 3 drótkerítés és vagy 15 m. választott el tőlük.


.

Ami a villanyoszlopokat illeti, ehhez az indítékot a Népszabi egyik cikke adta. http://nol.hu/tud-tech/lap-20090227-20090227_zold-5 Nos, igen, lehet, hogy a jövőben lesznek napelemes közvilágítási lámpák, de nem tartom kizártnak, hogy az én fényképemen látható „lámpavédő” berendezéssel kell majd azt is felszerelni – hiszen itt, „csak” izzókat védenek ezen a módon, nem rossz módszer ez a napelemhez se. Vagy ilyen környezetbarát lámpát csak az úri lakótelepeken lehetne/kellene felszerelni /Nem is tudom, mit tegyek a mondat végére, pontot, kérdő-, vagy felkiáltójelet./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése