2011. május 31., kedd

Csillagjegyek - gondolatok


Olvasgattam a neten a  csillagjegyekről – mert néha elgondolkodom a körülöttem élők cselekedeteinek mozgatórugóin… Megoszlanak a vélemények erről, ab ovo tudom, hogy 50 % hisz, 50 % meg nem hisz benne. De néha keresem bizonyos cselekedetek/történések/szavak mozgatórugóit. Okát.
Miért történik az, és úgy, ahogy ? Vagy én lennék az ok ? Egyszerűen bevonzom, netán átveszem mások negatív hangulatát/érzelmeit ? Vajon segítek-e ezzel rajtuk ? Megkönnyebbülnek-e ők, ha rám passzolják rosszkedvüket ?

Jobb napjaimon rántok egyet a vállamon, máskor annyira meg tudok bántódni, ahogy  csakis egy túlérzékeny öregasszony tud. Nehéz nekem néha ma már alkalmazkodni és nem is sikerül mindig megértőnek lenni.
Valahogy elég rosszkedvűre sikeredett a tegnapom – de a ma jobb lesz ! Meglátjátok majd holnap !

Holnap már június…..és vele múlik az év fele….



Garai Gábor: Június

Tudom, meghalnék idegenben;
ott még a fák sem ilyenek;
nem virít bodza a berekben,
akácok könnye sem pereg;
nem részegít a széna-illat,
nem villámfénnyel jön a nyár,
nem így táncol felhőn a csillag,
nem szédül az égtől a táj...

Meghalok itt is - : a gyönyörtől,
hogy a repceföld színarany,
hogy a lomb oly zöld, szinte tombol,
s a kőnek is illata van;
hogy áll a búza nyers kalásza,
mintha világot nemzene,
s e tájon az lel csak magára,
ki végleg egyesült vele.


(Megjegyzés a tegnapi post-hoz: kicseréltem a fotót, akit érdekel, megnézheti az újabbakat !)


12 megjegyzés:

  1. Bizony eljött az év fele, nyílnak az akácok, bodzák, hársvirágok.
    Ettől a kedvünk is más, no meg a helyettünk rimbe faragott gondolatoktól.
    Amit Garai G. soraiból kiolvashattunk, és talán nem a csillagok állásából.

    VálaszTörlés
  2. Tóth Árpád:Lélektől lélekig
    Állok az ablak mellett éjszaka,
    S a mérhetetlen messzeségen át
    Szemembe gyűjtöm össze egy szelíd
    Távol csillag remegő sugarát.

    Billió mérföldekről jött e fény,
    Jött a jeges,fekete és kopár
    Terek sötétjén lankadatlanul,
    S ki tudja,mennyi ezredéve már.

    Egy égi üzenet,mely végre most
    Hozzám talált,s szememben célhoz ért,
    S boldogan hal meg,amíg rácsukom
    Fáradt pillám koporsófödelét.

    Tanultam én,hogy átalszürve a
    Tudósok finom kristályműszerén,
    Bús földünkkel s bús testemmel rokon
    Elemekről ád hírt az égi fény.

    Magamba zárom,véremmé iszom,
    És csöndben és tűnödve figyelem,
    Mily ős bút zokog a vérnek a fény,
    Földnek az ég,elemnek az elem?

    Tán fáj a csillagoknak a magány,
    A térbe szétszórt milljom árvaság?
    S hogy össze nem találunk már soha
    A jégen,éjen s messzeségen át?

    Ó,csillag mit sírsz?Messzebb te se vagy,
    Mint egymástól itt a földi szivek!
    A Szíriusz van tőlem távolabb
    Vagy egy-egy társam,jaj,ki mondja
    meg?

    Ó,jaj,barátság,és jaj szerelem!
    Ó,jaj,az út lélektől lélekig!
    Küldözzük a szem csüggedt sugarát,
    S köztünk a roppant,jeges űr lakik!

    VálaszTörlés
  3. Bocsánat,de nem tudtam kiválasztani "csak" idézetet.
    A Garai versenk azért is örülök,mert nagyon ritkán olvashatjuk,hallhatjuk verseit.

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű verssel köszöntötted júniust.

    Engem is próbára tettek az elmúlt napok,és vesztesnek mondhatom magam.Harag, sértődöttség, fájdalom...lehet, hogy én vagyok az oka?Egyébként skorpió a csillagjegyem, az lenne az oka?

    VálaszTörlés
  5. (2.) próba.
    Bárcsak minden napom ilyen lenne, vagy legyen !
    A beírásom nem sikerült.
    Szerintem jobb is ! - és ne részletezzem.
    Mára ismét OFF!

    VálaszTörlés
  6. Délim, köszönöm a verset, jólesett elolvasni (újra).
    Bemka: nem tudom néha, hogy bizonyos dolgok miért történnek velem. Igazságtalannak érzem és keresem rá a magyarázatot. (Többnyire hiába...)

    VálaszTörlés
  7. Milyen jó, hogy kinyitottam a gépet. Nálad mindig valami szép és érdekes dolgot talál az ember. Az utóbbi napokban én is tobzódtam az illatokban. Sajnos felénk az akác már elvirágzott, viszont a bodza tombol a környéken. A séták alkalmával állandóan a sövényekbe dugom az orrom, mert mindenféle loncok, jázminok, jezámenek nyílnak úton-útfélen. Gyönyörű illatokkal van tele mostanában Szárszó.

    VálaszTörlés
  8. Lássam, be vagyok-e "jelentkezve", vagy hogy .
    Próba

    VálaszTörlés
  9. Olyasmiket írtam tegnap, aminek a küldése nem sikerült: nem tudom,hogy a csillagjegyek alatt horoszkópot értsek ? Illetve én azért azt az 50-50%-ot sem nagyon hiszem, de lényegtelen. Ez nem azt jelenti, hogy néha ne olvasnék olyasmiket,de különösebben nem hiszek benne.
    Természetesen csak-csak megnéztem pl. Garai G.életét, bár nem tudom a vers melyik korából való és épp' milyen hangulatban lehetett. (...) Nekem jutott eszembe pl. petőfi S. A XIX.szd.költőihez (?) c. verse, melyben említődik, hogy "nagy munkát vállal az magára,ki most kezébe lantot vesz" - vagy valami ilyesmi. (folyt.) >

    VálaszTörlés
  10. Értsd úgy, hogy (szerintem) - ismétlés - mindenki a maga baját érzi a legsúlyosabbnak, legfeljebb vagy beszél róla, vagy nem. Ugyanazok a dolgok / történések mindenkire más hatással vannak. Úgy gondolom, épp' elegendő valahogy úrrá lenni a "saját bajainkon", nem még keresni az okokat és további vívódásokat megélni ? Természetesen,ki-ki csinálja úgy, ahogy azt ő jónak látja,de én egyre inkább nem szívesen "osztom meg" a bajaimat másokkal. Lehetőleg próbálom kerülni azt is, hogy tanácsot adjak, hogy csinálnám más helyett. Nem olyan időket élünk. De,hogy őszinte legyek, ezt sincs kedvem részletesebben kifejteni. (Itt és most.)

    VálaszTörlés
  11. (Nem lényeges itt és most, hogy ki-mit olvasott pl. Lengyel Józseftől)Emlékezetem szerint neki volt egy (kb.) ilyen gondolata
    "Bevallom :
    semmi jót se várok
    se magamtól,sem magamnak,
    de másnak se se mástól
    az új esztendőben.
    És az egész világnak se jósolhatok semmi jót."
    (Igaz, ezt 1972 újévre írta,- és talán csak azért jutott eszembe, mert a félév is emlegetve lett.)
    Gondolom az is a könyökötökön jön ki, hogy nézőpont (?) kérdése az is, hogy "már" június van, vagy "még" csak június van. :-)
    A félig telt pohár esete.

    VálaszTörlés
  12. Délim, szívemhez szóló verset találtál, főleg az utolsó sorait. Köszönöm.
    @x-el egyetértek, a horoszkopokkal kapcsolatban, elolvasom, de nem hiszek benne.
    Oda délre szebb napot, ne olyan reumás fájdalmast, mint itt.

    VálaszTörlés