2019. április 2., kedd

Sok ez már nekem


Utálom a közmondásokat – mert mindig igazak…

„Három a magyar igazság”…ezt a legjobban.

Kicsit keresgéltem eredete után. Ezt találtam:

„A magyar szólások és közmondások megfejtéseit O. Nagy Gábor Mi fán terem? című könyvében érdemes keresni.
Szerinte a szólás a 19. század közepén keletkezhetett, és feltehetőleg az Omne trium perfectum ’Az a teljes, ami három’ mondás szabad, de „talpraesett” fordítása.
Erdélyi János 1851-es szólásgyűjteményében még Három a szent szám formában szerepel. O. Nagy szerint a magyarnak a mondásban csak olyan nyomatékosító szerepe van, mint máshol a magyarán szónak. (Talán szerencsésebb lenne a magyar ember evés közben nem beszél szólást hozni párhuzamként: ez egy általános, nem kizárólag a magyarokra, és a magyarokra sem mindig érvényes viselkedési normát fogalmaz meg.)

Hogy miért éppen a hármat emlegeti a közmondás? Ősidőktől kezdve vannak számok, mint például a három vagy a hét, melyeknek kiemelt jelentőséget tulajdonítottak. Ennek pontos magyarázata nem ismert, viszont a népemsékben, sőt gyakran a mai történetekben is él.”


Ezen a héten 3
három
HÁROM embertől kell mindörökre megválnom. Sok. Sok ez már nekem…

Kerestem mások mondatait, mert nekem most semmi nem jut eszembe….

Valahogy minden könnyebb, hogyha ki merem mondani, hogy nehéz.
(Géczi János)

A rossz után mindig egy kicsivel jobbnak kell következnie.
(Jancsó Miklós)

Minden ajtó becsukódásakor egy új világ is kitárul, csak észre kell venni.
(Patik László)

A nagymamámnak volt egy mondása, mindig ezt hajtogatta, ha nagyon magam alatt voltam. "Ez is elmúlik egyszer."
(B. N. Toler)

Az élet megy tovább. Mi mást tehetnénk, mint hogy mi is vele megyünk?
(Jodi Lynn Picoult)



4 megjegyzés:

  1. * Ne legyen igazam, de van az a mondás is, hogy három a magyar igazság és egy a ráadás. (vagy valami ilyesmi ) (Lehet, szerencsésebb vagyok ?- mert nekem egy volt munkatársam halt meg a napokban.) ( Arról meg szót sem, hogy én sem "éreztem túl jól magam..." ) - de az egy más történet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretném a "ráadást" megúszni.....Bőven elég a három.

      Törlés
  2. Ha nem is egy hét alatt, de engem is érintett három haláleset is, jó ismerősök, rokon halála. Nagyon megzakkanok már tőle, lehet butaság, de mindig az jut eszembe: egyszer csak én következek...

    Vigasztalódást kívánok kedves Fodorka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Orsi, az idő...tudod az idő begyógyít majd mindent. De akkor te is tudod, milyen érzés nagyhirtelen több ember elvesztése. Hát nem valami jó. És nem azért, mert én félek a haláltól. Nem. Azért, mert fájlalom az elvesztésüket.

      Törlés