2019. június 1., szombat

Megsirattam....

Nos, ez is elveszett.
  



Hárs
Hömpölyög, áramlik, rám zuhog,
beburkol, andalít, elvakít, 
felemel, elringat, átölel.
Nincs jó szó, hogy mondjam el
azt, ami történik velem
egy júniusi éjjelen,
amikor szél se száll, madár se szól 
csak jön, jön, jön felém
és megbabonáz a hársak illata.
2010


Hársak
Jaj, ti hársak, markotokban a szívem, ne szorítsatok úgy !
Nyáresti meleg  szellőmozdulásban képek suhannak elém…
Megfognám, nyúlok feléjük,… rezdül az ág…
Tán sosem volt, és már nem lesz enyém  az a világ.
Hársak, csak az illat maradjon meg nekem !
Más senki se kéri - cserébe odaadnám az életem.
2010



Illatár
Hárs ! Hárs ! Hárs !
Jaj, hogy mondjam el, milyen az,
amikor az illata égbe emel ?
Elémbe hozhatsz száz virágot,
ibolyát, szegfűt, violát,
semmi sem éri utol a hárs illatát.
Este legkülönösebb a varázs.
Mint édes bor, észrevétlen andalít.
Szél sem rezdül, szinte elájul
a fa körül minden az illatártól.
Pár napig tartó, féktelen
tombolás - méh és darázs
viszi illatát ezerfelé.
Jövő héten estefelé, már
csak én fogok gondolni rája…
a varázslatos fára, a hársra.
2012






Nagyon kérem, aki most azt akarná mondani, hogy erre és így  feltétlen szükség volt, az ma inkább ne kommenteljen.
Köszönöm.



8 megjegyzés:

  1. * Nem tudom, eljutott-e a hír hozzád, hogy volt egy "öleljünk meg egy fát" "akció" - ill. tart az újabb "Év fája" akció is. Gondoltam... (sic!) "megölelek egy fát" ( az Ércbányász utcában...) - ill. a mérete alapján beneveztem volna az év fájának is. Ezt követően kezdődtek a "bonyodalmak"... mert kb. 3-4 nap múlva, olyan nagymértékben meg lett "csonkítva," - hogy nem akartam volna, hogy "hülyének tartsanak".... (stb.) Igaz, a fa magánterületen áll... ( a levágott ágak alapján - valóban - látszott rajta,hogy érdemes volt levágni. (?) - ill. alatta,közelében elég sok autó szokott parkolni. (gumijavító.) ( 16 év alatt - nekem - ez a 3. fával kapcsolatos "történetem." (Abból 2 történet még úgy-ahogy elviselhető volt ( fa túlélése, a 3. fát (gesztenye) azt valóban valamilyen betegség támadta meg.) Igaz, én fákat nem siratok meg,- ill. a nagy közhely : a remény hal meg utoljára. (Minden bizonnyal az a fa is túl fogja élni azt, ami történt vele. ) Úgy legyen !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínű ez a fa is "túléli" - de nekem már nem fog illatozni....

      Törlés
  2. Nem pártolom a csonkítást - úgy tűnik, ma ez a "divat", mindenhol ilyet látni -, én Püspökszentlászlón akadtam ki először, pont így néztek ki a fák... és valóban kivirultak, szépek lettek. Fog még neked illatozni, hidd el!

    VálaszTörlés
  3. Én is csak megerősíteni tudom, Székesfehérváron és Budapesten is így vágják. Bízzunk a természet erejében!

    VálaszTörlés
  4. Teljesen megértelek... amiket láttam visszavágva és újra hajtva...az már nem olyan...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látom a visszavágott és úja kihajtott fákat...
      Ez a fa olyan, mint volt, sose lesz már.
      Én sajnálom.

      Törlés