2021. február 7., vasárnap

Mecseki kis séta

Ki kell használni ezt a nem normális januárt - hiszen Európa felében hóviharok vannak, itt délvidéken meg szép csendben beindult a természet. Már az első gólya is megérkezett. (Szegény, lehet, hogy megbánja majd...) Sajnos nem tudom, nem lesz-e ennek még böjtje, jövő hétre fagyokat jósolnak a meteorológusok.

Mindegy, mi elmentünk ma a százszor megjárt és soha meg nem unható útjaimra, a Lapisra, meg a kozári kőbányához. Igaz, nem ez volt az eredeti cél, de a Mecsek olyan hihetetlenül telistele volt autókkal, hogy próbáltunk olyan helyet keresni, ahol lehetőleg senki sincs, vagy csak kevesen. Sokszor megjártam én már ezt a utat, de sosem fogok betelni vele... Meg nem tudnám mondani, mi köt ehhez a vidékhez ilyen szorosan, de egy biztos, mindig örül a szívem, ha erre járok.
Természetesen készültek képek is, ezerszer látott témákról, de  ezek a tegnapi napra fognak emlékeztetni...



Nem igazán látszik, de ez a tisztás telistele van nyíló hunyorokkal...

Elkésett hunyorka - a többiek már javában nyílnak....



Nem tudom nem-szeretni őket..tehát hazahoztam....





A kozári kőfejtő és csodálatos kövei


A kilátó - sajnos - még mindig zárva. Nem tudom, olyan nagy munka lenne pár cserép megigazítása ? Senkit se érdekel a dolog, tényleg ???



A kérdés változatlanul fennáll: ki ismeri, milyen gomba ez ? Már nem olyan szép, mint egy hónapja....


Többféle vélemény futott be: kormos mirigy, vagy Júdásfül gomba. Szerintem a kettő kereszteződése... már ha létezne ilyen....











5 megjegyzés:

  1. Lassan visszatérek :)
    Jó volt veled sétálni, legalább így virtuálisan kijutok most a természetbe.
    Alaposan elmaradtam a posztok olvasásával, megpróbálom visszanézni ezt a gombakérdést - hátha tudok segíteni :)

    VálaszTörlés
  2. De örülök neked, gyorsan bepillantottam a blogodba is !
    Ami a sétát illeti, neked a kezed törött el nem a lábad, hát lehet menni sétálni - ki, a szabadba - mert most a várost nem ajánlanám.Igaz, azt nem tudom a fotózás menne-e ?De mondjuk anélkül is lehet sétálni.
    Kíváncsi vagyok, találsz-e megoldást az én kék gombámra ? A neten kerestem, de nem láttam nyomát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem értek a gombákhoz, de van egy gombászoknak szóló kézikönyvem, több mint 1000 színes gombafotóval - abban próbáltam megnézni. Formavilágilag talán a különböző rezgőgombák, a fülgombák és a gereben gombafajták hasonlítanak legjobban a fotón láthatóra, de színben ilyet nem találtam. Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni. Talán érdemes lenne elküldened egy gombákkal foglalkozó blogosnak vagy weboldalnak, hátha ők tudnak segíteni :)

      Törlés
    2. Köszönöm a keresést, meg fogom próbálni a szakembereknél kinyomozni, mi lehet ez.

      Törlés
    3. Szívesen! Kíváncsian várom majd a meghatározást.

      Törlés