2022. július 25., hétfő

Már a füge is

 Ilyenre se emlékszem az elmúlt 35 év alatt. A fügefa nem sarkvidéki, vagy szaharai növény, az átlagosnál kicsit magasabb hőmérsékletet szereti - de úgy látszik az, ami itt van, vagy ami felé változik az időjárásunk - az már a fügének is sok.

Mindig rengeteg termés van rajta - valójába be se tudja mindet érlelni. De július közepétől hosszan szedhető....lenne.... ha nem kezdene szaharaivá alakulni az időjárásunk. 

Az én kedves fügefám ilyen terméseket hoz:



A kisebbek egy része nem szokott beérni - rengeteg van rajta...

Sok kicsi, most növekedni akaró füge van az ágakon, és van rajta "már normális" méretű és állagú  gyümölcs is elvétve, de többnyire a fenti képen látható aszalt állapotban hullanak le, vagy szedem le a fáról.

Nem hinném, hogy a fának van baja - inkább a szárazságra gondolok, hiszen régóta nem volt eső - a kertem már rég kiszáradt volna, ha nem locsolnék naponta. Igaz, külön a fügefát nem öntöztem.... talán akkor mától majd azt is...

Na de ki halott már olyant, hogy nagy fákat nyáron locsolni kell ???


4 megjegyzés:

  1. Sajnálom, hogy ilyenek lettek a fügéid! Reméljük a többi szépen beérik majd a fán. Apukámnak is van két hatalmas bokra, rengeteg terem rajtuk minden évben, de ő locsolni szokta, az előző éveben is, és idén is már. Slaggal, percekig engedi rá a vizet a tövéhez.
    A kicsik rajta a másodtermés lesz, neki októberre szoktak azok beérni.
    Van egy nagyon jó eredeti horvátországi receptje a füge aszalásához, csak sós víz kell hozzá, semmi más. Ha érdekel, próbáld majd ki:
    https://katalin-konyha.blogspot.com/2021/10/aszalt-fuge-delvideki-modra.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin a tippet, meg fogom nézni - de a legfontosabb, akkor holnaptól elkezdem rendszeresen öntözni a fát is... Azért elkeserítő - eddig erre nem volt szükség...Én egyébként frissen eszem legszívesebben, párszor készítettem belőle lekvárt is de az valahogy annyira nem ízlett... Az aszalással még nem próbálkoztam.

      Törlés
  2. Nahát, de kár. Gondolom azért nem dobod el, tovább aszalni esetleg? (Egy kavics)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeket, melyeket lefényképeztem - kidobtam. Talán tényleg lehetett volna tovább aszalni - ámbár ki tudja, ez eszembe sem jutott...Na, van még ilyen a fán, ki fogom próbálni.

      Törlés