2022. november 8., kedd

Még egyszer a fokhagymáról

Minden csak romlik, silányul…

Számtalan esetben állapítom ezt meg, legyen szó bármilyen használati tárgyról, avagy élelmiszer-féléről…A felpörgetett fogyasztói társadalom csak az oka ? Vagy ez az összekeveredett világ, melyben néha tényleg már nem is tudod, hol vagy/élsz...Európában még ???

Außen hui, innen pfui...

Foglalkoztam a blogomban már régebben is egyszer a fokhagymával – szeretem, s nagy-fogyasztó vagyok. Térdig járunk az őszben – már megérett, „kész” a fokhagyma. Gyönyörűeket vettem a piacon, - szerencsére nem annyit, hogy téli tárolásra is elégséges legyen.

Megpróbáltam én a "tartósítást" már úgy is, hogy megpucoltam, kis dobozban a mélyhűtőbe tettem és amikor kellett, csak pár darabot elővéve, ízesítettem az ételt. Főzéshez még csak csak elmegy, bár, mintha vesztene aromájából a fagyasztással. No de a vajas pirítósra ezt a jegeset nem lehet ám rászelni.... Márpedig én azt  nagyon szeretem, s mivel a macskákat nem zavarja az esetleges fokhagyma illatom, eszem is elég gyakran.

A szépséges, most vásároltak kibontásánál azonban  jelentkeztek a bajok. Barna foltos, gusztustalan és  nyilván  ehetetlen  volt pár gerezd, (girizd?) a kívülről szépnek, egészségesnek látszó hagymafejben..... Ahhoz képest, hogy az ára mostanság 2000.- Ft/kg körül mozog – hát elég nagy disznóság, hogy ilyen vacak a minőség.
Én nem vagyok mezőgazdász, vagy kertész, fogalmam nincs, mi az oka. De – ezt is leírtam már párszor – a mostani fokhagymák meg se közelítik a régieket se a tartósság, se az aroma tekintetében. Hiába olyan szépségesek, meg óriásak, csak a bosszúság van velük. Mondják ez is Kínából jön....vagy ki tudja honnan...Manapság akármi megtörténhet...

Jó pár éve egyik kedves blogolvasómtól kaptam a nagymamája-féle régi fokhagymából,  de igazából nekem azt nem sikerült „tovább-termeszteni”.
Nem tudom, mi a teendő ? Le kellene szoknom a fokhagymáról ? Vagy (végre) tudomásul kéne vennem, hogy ami elmúlt, elmúlt, soha nem lesznek olyanok a fokhagymák (se) mint régen voltak ? 

Ezt is érdemes megnézni: 



6 megjegyzés:

  1. Nem csak a fokhagyma, minden egyre rosszabb. A sárgarépa is tönkremegy pár nap után, amit veszel. Állítólag hűtőházakból hozzák, és már fagyasztva volt, ezért romlik meg rövid időn belül. De a kiskertek termelői is panaszkodnak, semmi sem olyan, mint régen, még akkor is, ha tudja öntözni és megfelelően gondozni/permetezni, stb. Látom a magunkét, annak a pár gyümölcsfának a termése a nullával egyenlő, pontosabban lenne, de mire beérne mindig történik vele vmi. 1. Elviszi a tavaszi fagy. 2. Nem viszi el a fagy, de elszárad az aszályban. 2. Nem szárad el, de elveri a jég. 3. Nem veri el a jég, de mielőtt beérne megeszik a hangyák, lecsipkedik a madarak, megrágja a mókus, és a többi rágcsáló, stb. Nem lehet normálisan már semmit sem termelni... És ebből akarjon valaki megélni. Sárgarépából nem lehet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazságod vagyon, tényleg valahol valami nagyon elromlott a "rendszerben" - csak azt nem tudom, van-e még reményünk a javulásra, vagy ennek az egésznek a kijavítására....

      Törlés
  2. Sajnos mi is tapasztaljuk ezt! Ezért egyszerre csak egy vagy két fej fokhagymát szoktunk venni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár nem írtam, de szinte mindennel így van, nem veheted meg előre "télre" a krumplit, vagy a zöldséget, mert nem áll el. Sajnos tényleg csak a kis tételben való vásárlás a megoldás - de nem mondanám, hogy jó megoldás. Ez kényszer....

      Törlés
  3. Pont ez a lényeg, hogy ne tudd megvenni egyszerre, mert akkor kevesebbet költenél. Így minden héten magasabb áron veheted, mint előtte, és egy félévi menyiséghez így már dupla áron jutsz hozzá. Ki van ez találva...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, tényleg...ki van találva - de miért kell mindig nekünk a "rövidebbet hűzni" és miért tűrjük ?????

      Törlés