2022. november 4., péntek

Nem féltem és nem sírtam

 Nem tudom egészen pontosan, de kb. egy éve voltam utoljára kedvenc és milliószor bejárt Gyükésemben. És akkor, ott lettem először olyan rosszul, hogy azt hittem, vége ez életemnek. Azóta egyszerűen nem mertem kimenni egyedül. Társ meg nem ajánlkozott. Kutya meg sajnos már régóta nincs. Ma csodásan sütött a nap ebéd után, addigra felszállt a reggeli köd is és gondoltam egy merészet, kimentem a Gyükibe. Be kell valljam olyan fura érzés volt, nem mondanám, hogy jó... De csak csak legyőztem a saját magam által generált félelmet és a szokott úton - fényképezővel a kezemben - elindultam.            

Tudom én, hogy ősszel a legszebb ez az amúgy nem túl szép rét - bár hát nem a rét tehet róla, olyan, amilyennek lenni hagyják/ták. De annyi szépség is van, ha van hozzá szem, ami meglátja ! És nekem igenis van, és igenis örömöt ad. 

Találkoztam kutyásokkal (ez kedvelt, de nem túl sokak által látogatott kutya-sétáltató hely ). Voltak, akik ahogy engem megláttak, azonnal pórázra akarták venni a kutyát, győztem kiabálni, hogy nem félek, engedjék el ! Össze is barátkoztam három kuttyal, és a jó az volt, hogy nem fájt már "annyira" a szívem, amikor simogattam őket....

És közben kattogtattam a gépecskémmel. Itthon láttam 139 kép készült... Mivel "esemény" nem történt, akkor most ezekből mutatok meg néhányat:


Még zöld...

Már piros...

Sok hecsedli van idén

Utam 1

Ez - szerintem - pereszke

Utam 2

Aranyfürt - teljes pompában

A kiirthatatlan özönnövény: a keserűfű Lásd: https://aranyosfodorka.blogspot.com/2008/07/ozonnovenyek.html  és https://aranyosfodorka.blogspot.com/2013/08/ozonnovenyek-2.html

Elpirult az iszalag levele

Utam 3

Bakszakáll meg egy látogatója

Seprence a kedvencem


Hamar lemegy a nap.....


Lehet, hogy csak én érzem/tartom szépnek és lehet, hogy főképp az ide fűződőemlékeim miatt - de igencsak jó helye  van a szívemben ennek a helynek...



6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép képeket készítettél! Gyönyörű az őszi táj, sok szép virágot találtál még. Nekem is kedvenceim az őszi színek, szerintem ilyenkor a legváltozatosabb a táj.
    És annak is örülök, hogy újra bátran elmerészkedtél erre a helyre. 😊
    További jó egészséget és kellemes sétákat kívánok neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a jókívánságot és tényleg remélem, hogy jövök én még ide...hiszen annyira szerettem ezt a rétet....

      Törlés
    2. Igen,idén sok hecsedli van,de nem emlékszem ilyen évre,hogy ennyi hibás lett volna régebben.Kétszer főztem be,de megszenvedtem érte.Szerintem nem pereszke a gomba,hanem csiperke faj.Persze,látni kellene a tönköt és a lemezeket is...Hiába a gombaismereti tanfolyam 2 éve,egy ilyen képről nem mondhatjuk ki a biztosat.
      Anci

      Törlés
    3. Nekem már nincs türelmem a hecsedlihez - akármennyire finom és egészséges is. Már évekkel ezelőtt kezdett romlani a minősége, és ez a folyamat csak fokozódik...A gombát csak "megsaccoltam" - fehér kalapja volt, aztán gondoltam,tán pereszke, de nem volt szívem/kedvem csak a kíváncsiságomat kielégítendő letépni...

      Törlés
  2. Jó, hogy elmentél újra. Bátorítalak, tedd ezt többször, ha jó az idő, nem csak ide, vannak még a városhoz közeli kis zöldterületek, csendesebb mecseki helyszínek. Sajnos a hecsedli évek óta egyre hibásabb, kisebb, fonnyadtabb. Ugyan szedtem idén is csipkebogyót, amit aprítva és szárítva télire teának szoktam fogyasztani, de nagyon kellett keresgélni. Van ugyan sokfelé hecsedlibokor, de kevés is van az ágakon, minden második fekete és kukacos, és a legtöbb olyan pici, hogy leszedni sem érdemes. Minden 10. bokor, talán, amin elfogadható nagyságúak vannak. Hiába, ilyen forró szárazságban mitől lenne jó minőségű... A többi gyümölcs is az idén szinte mind tönkrement, még, ha volt is, a kemény tavaszi fagyok után. A naspolya pl. egy hete októberben, még kőkemény éretlen volt, most november elején szétrohadva még a bokron ugyan, de a hangyák eszik, már nem lehet leszedni. Talán a nyirkos időjárás miatt kezdtek hirtelen tönkremenni (ez még nem rendes érés), mert az akkor tekinthető érettnek, ha megcsípte az első fagy. Nem is érdemes már semmivel foglalkozni, olyan silány a minőség és olyan kevés a mennyiség. Na, a mezőgazdaságól próbáljon ma valaki megélni... Nem könnyű, sőt évről-évre nehezebb!

    VálaszTörlés
  3. https://masfelfok.hu/2021/09/29/klimavaltozas-magyarorszagon-ez-var-rank-az-ipcc-szerint-a-regioban/ számtalan cikk foglalkozik a témával - csakhogy ez NEM elég. Nem írni kell róla, hanem másképp élni - én úgy gondolom, részben elkéstünk ezzel, részben nem is értik az emberek, miért kellene másképp élni...na de majd jön a kutyára dér.... s akkor már késő lesz....

    VálaszTörlés