2023. április 23., vasárnap

Bazsarózsa kereső

Nem lehet az embernek mindig szerencséje...Ma valami miatt nem sikerültek igazán jól a virág-fotóim, nem is nagyon dicsekszem velük - dacára, hogy nagyon szép, valójában meglepetésnek szánt út közben fényképeztem.

A Zengő

A Hármas hegy - még látszik a viharban kitört fák helye...

A táj gyönyörű, - nem először jártam itt - zöldül minden, virágok is vannak - de sajnos a védett, bánáti bazsarózsa még késlekedik. Alig-alig találtunk pár szálat, nyílva csak kettőt és pár bimbósat....de azért mégiscsak jó volt újra itt ezen a mezőn-erdőszélen járni. Mint az alábbi, régebbi bejegyzésem mutatja, 7 éve jártam erre, igaz, akkor egy héttel később és nagyobb szerencsém volt a virágokkal. De azért így is jó és szép volt az utunk.

A régebbi útról itt olvashatsz:

Néhány virág fotója:

Erdei csillagvirág

Farkaskutyatej

Gyöngyköles

Pitypang-csodák

Salátaboglárka

Tavaszi hérics

Sajnos nem tudom, ez mi...

És összesen ennyi (védett, bánáti) bazsarózsát láttunk   :-(

Hosszúhetényből aztán átmentünk Püspökszentlászlóra, közben megnéztük a "Kőmorzsoló óriást" ill. felérve a hegytetőre meglátogattuk a különös kálváriát.

A kálvária képei itt láthatók:

Kilátás a kálváriáról a zöldülő tavaszi erdőre....

Dacára, hogy még csak április vége felé járunk, igen meleg volt. Sok kirándulóval - autóssal és gyalogossal - találkoztunk, mások is vágynak ki a természetbe, ilyen időben.

Komló felé jöttünk haza. Jó kis "kör" volt, sajnálom, hogy a fotóim valami okból nem sikerültek igazán szépre... Ami elfogadható, azokból mutattam néhányat.

A nap befejezéseképp aztán még egy nagy  adag fagyit is kaptam a Trüffel cukiban (https://truffel.hu/), ahol egyébként rengetegen voltak - mint mindig....

És természetesen virágokat is kaptam. Ezeket majd a helyükre ültetve fogom lefényképezni...

Ám a legfőbb ajándék mégiscsak az átbeszélgetett délután volt, mert nincs is jobb annál, mintha téged meghallgató barátra találsz, akinek a válaszai segítenek a nehéz napokban...Igen, igaz: Mindig kell egy barát...

Köszönet a mai délutánért !! ♥♥♥

1. Örülök, hogy volt lehetőséged kimenni a természetbe és még inkább annak, hogy volt kivel menni. szép helyeken jártatok. Ki kell használni a szép tavaszi időt. Pillanatok alatt berobban a száraz és forró nyár.

1. Nekem is ez a félelmem, addig kell menni, amíg az időjárás lehetővé teszi, mert 40 fokban biztos nem megyek már túrázni sehová, max. a pincébe... És bizony, jó, hogy volt "túratársam" mert egyedül már nem szívesen mászkálok ember-nem-járta helyeken.

2. Az a számodra ismeretlen fehér virág egy veronika,azt hiszem,a macskafarkú veronika.Egyszer már pontosítottuk egy bejegyzésednél,hogy a Zengőt és a Hármashegyet felcserélted,Nem a Zengőn döntötte ki a fákat a vihar,hanem a Hármashegyen.Jó idő volt tegnap,Hetényben kétnapos műsorsorozat volt,rengeteg látogatóval.
    Lélekajtós

1. Tudod, a képaláíráskor pár percig vacilláltam, aztán beírtam, ahelyett, hogy megnéztem volna, mert szégyen, de folyton összekeverem ezeket a hegyeket. Köszi, hogy javítottad. (Emlegettelek is tegnap :-) ) Igen. láttuk, hogy Hetényben is, de Püspökszentlászlón is sokan voltak tegnap. Sajnálom, hogy nem volt annyi bazsarózsa, mint amikor veled jártam arra....

3. Szép és kellemes hétvégéd volt ! Nagyon szeretem én is a bazsarózsát és csodás az illata de a lakásba olyan hamar leperegnek a szirmai!

1. A helyzet az, hogy ez szigorúan védett u.n. "bánáti" bazsarózsa, ezt max. fényképezni szabad, de lassan oda jutunk, hogy a területre is csak vezetővel lehet majd bemenni... Amúgy a "rendes" bazsarózsa nagyon szép, én is szeretem, de kétségtelen, nem tartós virág.

4. Szép kirándulásotok lehetett ebben a ragyogó időben! Örülök, hogy ilyen jók telt a hétvégét. A virágok nagyon szépek, és ez az "Óriás" is fantasztikus találmány!
    Mi is kihasználtuk a szép tavaszi időt, szombaton és vasárnap is kirándultunk.

1. Fel kell rázzam magam már, mert lelkileg egyre lefelé tartok.... Jót tett ez a túra, habár elfáradtam. Többet kellene menni, talán megedződnék....Sajnálom, hogy kicsit korán mentünk, előzőleg, amikor ott jártam, sokkal több virág volt.