2023. május 13., szombat

Fapofa

Egy kis laza gondolat a hét végére...„Fapofa” ezt a címet adtam ennek a fotónak... (Pár éve - amikor még rendes ember voltam és sétáltam - akkor készítettem....) Nagyon élvezem az ilyen játékot, „belelátni” valamit a kérgekbe, ágakba, kövekbe. Majd megmutatom egyszer a kő-képeimet is, mert valami okból én sok mindenben "látok" arcot, ami pedig csak egy kő, vagy fadarab. ...Kerestem volna valami jó, ehhez passzoló kis verset is – ám nem találtam. Vagyis egy - a témámhoz viszonylag közel állót mégiscsak. Ezt: 

Nagy Bandó András : Fakutya

 Tölgyből van a fakutya,  
mint a kertünk kapuja.
Ez a kutya fapofa,  
sose nő ki a foga.  
Két csomó a hátán van,  
három görcs a lábában.  
Kutyaférfi? Kutyanő?  
Szájtáti egy kutya ő!  
Taposhatják, arra vár,
belefér egy csizmaszár.  
Röhög, vihog, nem ugat,  
sose kerget fanyulat.  
Nem üldözhet famacskát,  
nem mozdítja a mancsát.  
Elzsibbadt a bal lába,  
szálka ment a talpába.  
Házőrzéshez nem konyít,  
teleholdra nem vonyít.  
Akárcsak egy fadarab,  
ott hever a pad alatt.

1 megjegyzés: