2023. május 10., szerda

Két éjszakai kép 2023.május 4




Készültek a képek 2023 május 4-én éjszaka a teliholdról és a Vénuszról. Jót nevetne most egy igazi csillag-fotós, ha megnézné ezeket a vacak kis képeket, pedig nekem mekkora örömöt okoztak. Az én, mondhatnám "butafényképezőmmel" készült, ami már lassan teljesen szétesik, de mivel még működik, nem tudom eldobni. (Egyben emlék is, arra emlékeztet ahányszor kézbe veszem, akitől kaptam, s aki már évek óta nincs itt a Földön.)
Semmi különöset nem fűznék a képekhez, egyszerűen nekem elég csak ránézni, visszaidézni azt a fél órát, amit az udvaromban a csillagos ég bámulásával és a két kép elkészítésével töltöttem - és tudom, hogy akkor és ott boldog voltam. Ha felnézek az égre, többnyire elfelejtem mi van a Földön...nem tudom ezt megmagyarázni.... kitágul a világ, valami olyannak leszek része, amit fel se tudok fogni, mégis valahogy otthon érzem magam benne. Szeretem a csillagos éjszakákat - talán csak ennyi az egész.


Telihold

Nem tudom, mi vonz a teliholdhoz.
Kerek fényes labda,
távcső nélkül mintáját se látom,
csak világít, csak lebeg, csak sugárzik,
mint egy üveggömb a karácsonyfa ágon.
Valami puha sötét veszi körül,
mintha bársonykendőben ringatná valaki,
görgeti keletről nyugatra,
nesztelenül az éjben.
És én csak nézem…nézem….


Csillag-üzenet

Beszélek veletek – kedveseim – ott a messzeségben.
Az égen keresem szívdobogva azt a csillagot
melyről azt hiszem, mögötte nyílik a kapu,
ahol ti felsétáltatok és most ott ültök,
néztek le rám mosolyogva.
Annyira igyekszem megfelelni.
Jó kislány szeretnék lenni.
Küldjetek jelzésül egy hullócsillagot !



2 megjegyzés:

  1. Petöfi
    FELHŐ ÉS CSILLAG

    Mikor isten a férfit teremté,
    Homlokára szállt sötét ború,
    Nem tudom miért?... csakhogy e borúból
    Lett a felhő s égiháború.

    Mikor isten a hölgyet teremté,
    Örömében sírva fakadott.
    Most is látni ez örömkönnyeknek
    Cseppjeit, a sok szép csillagot.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm - nem ismertem ezt a verset,,,,

    VálaszTörlés