2023. május 24., szerda

Hol van az Androméda ?

Szívesen és mindig érdeklődve olvasom a csillagászati híreket - még akkor is, ha tudom, az olyanok, mint az alábbi, nekem mindörökre már csak a mesék kategóriája marad.  De azért ha felnézek az égre - mert tudom, merre kell keresni az Andromedát - hát valahogy annyira hihetetlennek tűnik....Pedig nyilván igaz.....

"A Tejút és az Androméda galaxisok egyszer majd  összeolvadnak.Persze a galaxis közel sem ilyen fényes, mint ezen a képen. Sötét égre van szükséged, hogy lásd, és még akkor is alig látható homályos fényfolt. Ahhoz, hogy olyan fényesnek tűnjön, mint a lenti képen, az Androméda galaxisnak közelebb kellene lennie. Ha elég közel lenne ahhoz, hogy ilyen fényesen nézzen ki, még nagyobbnak tűnne az égi kupolánkon. Egyszer meg fog történni! Az Androméda galaxis körülbelül 70 mérföld per másodperces sebességgel száguld a Tejút felé. Végül a két galaxis össze fog ütközni és összeolvad."


Ezt most találtam, jó égi térkép: 


Ezt én szerkesztettem össze a https://heavens-above.com/  oldalról



Csak azért tettem ide, mert az Androméda a többi "hatalmas" csillagképhez képest és azokat látva az égen,  hát elég nehezen található meg...De legalább tudom hogy kb. hol kell keresni.....

(Bocsánat,  ez a bejegyzés ma megint saját örömömre készült, tudom hogy egy olvasót, vagy ide látogatót se érdekel, de nekem kedves és fontos a téma...és az ilyesmiket vigaszként írom, magamnak... figyelemelterelés végett....
Mert kell... az este felszakadt a cica egyik sebének a fele...Nem is értem.....hogy volt ez összevarrva ? Elég csúful nézett ki, de azért kitarthatott volna, míg összenő...Kirepülhet egy újabb tízezres a pénztárcámból...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése