2023. május 13., szombat

Május 7. Máriakéménden

Nem tudnám szebben, részletesebben leírni az eseményt, mint ahogy az alábbi linken lévő cikkben olvashatjátok:
https://pecsiegyhazmegye.hu/hirarchivum/5760-puspoki-aldast-kapott-a-megujult-mariakemendi-nagyboldogasszony-kegytemplom
Hosszú, több éves eseménysorozat fűz engem Máriakéméndhez, ott voltam "az ügy" indulásánál és most (legalább) a templom-külső átadásánál (remélve, hogy egyszer lesz "belső felújítás" átadás is...). Láttam a zarándokházat félig romosan, és láttam gyönyörűen felújítva. Láttam a kertet a halódó öreg fákkal, a gaz benőtte kerítéseket és látom a mostani meseszép parkot.
Sok mindent láttam, sok mindent tudok.
Minden nagyon szép, minden nagyon jó - de nem vagyok mindennel megelégedve. Az, aki ezt az egészet mozgatja (még ha a pénzek egy részét nem is ő adta, de valamiképp ő kunyerálta ki - na szóval ) róla nem sok szó esik. Biki Endrének hívják, ő a templom gondnoka és én büszke vagyok arra hogy őt ismerem, még ha nem is testőrök vigyázta mercédesszel jár....

Mivel már sokszor, sok fotót tettem fel a blogba, és a fenti linken is sok kép van, most csak néhányat mutatok meg a sajátjaimból:













6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a belső és a külső felújítás és a park is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a belső felújítás (a templomé) még nem kész - de reménykedünk, hogy előbb-utóbb az is sikerül. Minden pénz kérdése...

      Törlés
  2. Szép ünnepség lehetett, biztos nagyon jó volt részt venni rajta! Szép lett a templom és rendezett a környezete is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó volt látni, hogy olyan sokan eljöttek. Megérdemelne ez a templom nagyobb ismertséget. Baranyában nem csak Máriagyűd van, hanem Máriakéménd is !

      Törlés
  3. Köszönöm a kedves szavakat. Máriakéméndért sokat tettünk mindnyájan. Örülök, hogy idáig eljutottunk. Reméljük, hogy most már Isten áldása lesz ezen a csodálatosan szép kegyhelyen, s ami még vissza van, az is megújulhat, ami a kihat a környékben élők hitéletére is. Bízunk abban is, hogy a fenntartás is megoldható lesz, mert nem elég felújítani valamit, a napi kiadásokat és karbantartásokat is fedezni kell, és a bevételek sokszor nincsenek arányban a kiadásokkal. Fontos az is, hogy a személyi feltételek is adottak legyenek. Tehát imádkozunk, bízunk és remélünk. Örülök, hogy itt voltál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretném, hogy ami elkezdődött, szerencsésen be is fejeződjön. Máriakéménd tényleg megérdemli, s ha kész, talán több látogató is felkeresi majd.....

      Törlés